شناسه خبر: ۶۱۹۸
بازدید: ۴۳۹
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۶

پژمانفر مطرح کرد؛ مسائل اقتصادی، مهمترین موضوع سوال نمایندگان از رئیس جمهور

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل اقتصادی مهم‌ترین موضوع سوال نمایندگان از رییس جمهور است.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر بیان کرد: حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان درخواست سوال از رییس جمهور را کردند که البته برخی افراد تاکنون امضای خود را پس گرفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از حقوق ملت این است که از طریق نمایندگان پیگیر مسائل خود باشند و می بایست این مسیر را برای پیگیری مطالبات مردم باز بگذاریم، رییس جمهور به مجلس بیایند و درباره مسائلی که در حوزه‌شان اتفاق می‌افتد توضیح دهند و قطعا مسیر صحیح برای پیگیری مطالبات مردم هم همین است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برخی کشورها مسیرهایی نظیر راهپیمایی و … برای پیگیری مطالبات مردم قرارداده شده اما در جمهوری اسلامی مسیر دموکراسی از طریق نمایندگان مجلس است و مردم مطالبات خود را به نمایندگان می گویند و نمایندگان هم در سطوح و روش‌های مختلف از طریق قانونی مطالبات ملت را پیگیری می کنند.

پژمانفر اظهار کرد: باتوجه به این که بخشی از امور اجرایی زیر نظر مستقیم رییس جمهور است، نمایندگان لازم دیدند تا برای پیگیری امور از رییس جمهور سوال کنند.

وی با بیان این مطلب که دو سوال جدی درباره طرح سوال از رییس جمهور وجود دارد، عنوان کرد: یک سوال مربوط به عملکرد رییس بانک مرکزی نسبت به موسسات مالی است و سوال دیگر نداشتن برنامه در حوزه اقتصادی که منجر به این نابسامانی‌ها شده، می‌باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: روز یک شنبه تعدادی از نمایندگان مجلس از ساعت ۱۰ صبح الی پنج بعد از ظهر با آقایان نهاوندیان بعنوان نماینده ویژه رییس جمهور، امیری معاون پارلمانی رییس جمهور، کرباسیان وزیر اقتصاد و سیف رییس کل بانک مرکزی جلسه‌ای داشتیم و نمایندگان از توضیحات افراد قانع نشدند، بنابراین تقاضا شد که این موضوعات در صحن علنی بررسی شود.

پژمانفر تاکید کرد: سوال از رییس جمهور عمل بسیار ارزشمندی است چرا که این حس که بعضا در جامعه ایجاد شده که مسئولین کشور پیگیر حقوق مردم نیستند را با ایجاد اعتماد در آن‌ها از بین می‌برند و مشاهده می‌کنند که نمایندگان مجلس با تمام توان و بدون رودربایستی پیگیر مطالبات مردم هستند.

انتهای پیام