شناسه خبر: ۶۱۰۳
بازدید: ۴۳۵
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۴ دی ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: باید به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه سرعت دهیم

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه سرعت بدهیم.

نصراله پژمانفر اظهار کرد: برخی در مجلس می‌خواستند که طرح تشکیل کمیسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی را دو فوریتی کنند اما رای نیاورد و در واقع باید اشاره کرد که این موضوع در برابر سایر مسایل مربوط به گردشگری دارای اولویت نیست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی خاطرنشان: آنچه که اکنون دارای اولویت است و لازم است به آن پرداخته شود، بلاتکلیفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و در این زمینه ما معتقدیم که اگر این سازمان تبدیل به وزارتخانه شود، این وزارتخانه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای حل مشکلات کشور دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توسعه گردشگری، اقتصاد مبتنی بر غیرنفت را تجربه خواهیم کرد، زیرا این اقدام فرصتی طلایی را برای کشورمان رقم می‌زند بنابراین موضوع تشکیل کمیسیون گردشگری نسبت به تبدیل به وزارتخانه‌ شدن آن، فرع است.

وی بیان کرد: این طرح برای مطرح شدن در صحن علنی در نوبت است اما باید به این کار در مجلس سرعت دهیم و از آنجایی که اکنون لایحه بودجه باتوجه به اینکه جزو مسایل جاری کشور به‌شمار می‌رود بر سایر موضوعات مقدم است.

پژمانفر با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا قبل از اتمام سال ۹۶ این موضوع را در صحن علنی مطرح کنیم، افزود: با تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه‌ اتفاقات خوبی خواهد افتاد، این تصمیم برکات زیادی دارد و برای این پیشنهاد خود ادله محکمی را داریم.

وی درباره تغییر مدیران میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: بلاتکلیفی و تغییر مدیران میراث فرهنگی یکی از موضوعاتی است که در کل کشور وجود دارد و منحصر به مشهد نیست، لذا ساختار این سازمان باید اصلاح شود، حتی در دوره‌ای مدیرانی بودند قبل از اینکه با مجموعه و ساختار آن آشنا شوند تغییر کردند./

انتهای پیام