شناسه خبر: ۵۹۹۹
بازدید: ۱۰۱۱
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۶

انتقاد نماینده مردم مشهد و کلات از ۲۲ سال بلاتکلیفی کتابخانه مرکزی مشهد

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر ضمن حضور در خبرگزاری موج خراسان رضوی و بازدید از فعالیت‌های این مجموعه اظهار داشت: وضعیت مشهد در ابعاد مختلف را یک وضعیت بحرانی می‌بینم که اوج آن آسیب‌های اجتماعی بوده است.

وی افزود: مشهد ۵۲ درصد جمعیت خراسان رضوی را داراست و متاسفانه به عنوان کانون‌های آسیب‌های حاشیه‌نشینی شناخته شده و بالاترین میزان حاشیه‌نشین کشور را دارد.

وی با بیان اینکه مشهد در حوزه‌های بهداشت، درمان، آب شرب، اشتغال، اعتبارات، ردیف‌های بودجه‌ای و غیره وضعیتی نامناسب و بحرانی دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان وضعیت نامناسبی را شاهد هستیم، اما با این وجود درصد ویژه‌ای از خدمات این حوزه به زائران امام رضا(ع) ارائه می‌شود و خوشبختانه خدماتی شایسته و در خورشان بوده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجموع کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف انجام شده که توسعه شبکه‌‌های آب، برق و گاز از جمله اقدامات قابل توجه بوده است، اما ترازهای در نظر گرفته شده آن چیزی نبوده که حق مردم مشهد باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کلیدی و تاثیرگذار آستان قدس رضوی در سطوح شهری، استانی، ملی و فراملی، گفت: نقش این آستان مقدس را در مشهد نمی‌توان نادیده گرفت و به واقع آستان قدس رضوی در داخل و خارج کشور جایگاهی ویژه و تاثیرگذار دارد که این تاثیرگذاری در مشهد بیشتر است، اما مسئولان گاهی اوقات به این جایگاه توجه کردند و گاهی اوقات هم بی‌توجهی کرده اند و از این ظرفیت بهره نگرفته اند./

انتهای پیام