شناسه خبر: ۵۹۲۸
بازدید: ۴۰۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: رییس جمهور نسبت به تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی جدی نیست

حجت‌الاسلام نصرا‌له پژمانفر اظهار داشت: مسئولیت مستقیم فضای مجازی کشور با شورای عالی فضای مجازی است که رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به نمایندگی از کمیسیون در جلسات این شورا شرکت می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: هر چند مشکلاتی از حیث قانون در زمینه فضای مجازی وجود دارد اما مسأله اصلی در بحث فضای مجازی، خلأ قانونی نیست که نیاز به قانونگذاری باشد بلکه مسأله این است که یک سری منافع اقتصادی در دل این کار نهفته است که دولت و وزارت ارتباطات نمی‌توانند از این منافع اقتصادی صرف‌نظر کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: علاوه بر منافع اقتصادی، منافع سیاسی هم در این زمینه وجود دارد و نتیجه این شده است که ما امروز گرانترین اینترنت و گرانترین خدمات را در بحث دولت الکترونیک در منطقه داریم و در دنیا نیز یکی از کشورهایی هستیم که گرانترین اینترنت‌ها را ارائه می‌کنیم.

پژمانفر ادامه داد: علاوه بر گران بودن اینترنت، بی کیفیت‌ترین و ناامن‌ترین اینترنت را ارائه می‌کنیم و این حق مردم ما نیست و ما به عنوان حاکمیت وظیفه داریم تسهیلات مناسبی را در این زمینه داشته باشیم.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز گفت: ما از طریق مجلس فشارهایی در این زمینه آورده‌ایم ولی در عین حال هنوز آن چیزی که وعده داده شده بود مبنی بر اینکه اینترنت ارزان به دست مردم برسد باید گفت به غیر از یکسری حرف‌های غیر واقعی، هیچ اتفاق خاصی در ارتباط با خدمات ارائه نشده است بلکه امروز اینترنت گرانتر هم به دست مصرف‌کننده می‌رسد و لذا باید برای حل این مشکل تلاش کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: شورای عالی فضای مجازی نیز باید نسبت به این موضوع فعال باشد و جلسات شورا باید همانند شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت هفته در میان برگزار شود ولی متأسفانه رییس جمهور نسبت به این موضوع نظر جدی ندارند و بر اساس شعارها و وعده‌هایی که در فضای سیاسی دادند، معذوریت‌هایی برای ایشان به وجود آمده است.

پژمانفر گفت: رییس حمهور باید این معذوریت‌ها را کنار بگذارند و به منافع ملی و موضوع کلان کشور توجه کنند تا بتوانیم در این فضا، وضعیت خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات تأکید کرد: مجلس می‌تواند در موضوع فضای مجازی و بحث اینترنت وارد شود ولی با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی راه‌اندازی شده مجلس بنا را بر این گذاشته است که به طور مستقیم در این حوزه وارد نشود و مسائل از طریق شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود./

انتهای پیام