شناسه خبر: ۵۹۱۲
بازدید: ۳۹۶
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

نصراله پژمانفر: انکار قاچاق، انکار بدیهیات است/ قاچاق سازمان‌یافته و شبکه‌ای انجام می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم زیاد قاچاق کالا به کشور گفت: قاچاق نه تنها وجود دارد بلکه بصورت سازمان یافته و بصورت شبکه ای هم انجام می شود.

وی با شاره به اظهارات مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه قاچاق از مبادی رسمی نداریم، افزود: انکار قاچاق یعنی انکار بدیهیات.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بجای انکار قاچاق باید با آن مبارزه کرد و جلوی ورود کالا به داخل کشور را گرفت، افزود: آنهایی که می گویند قاچاق نداریم بروند بازار را نگاه کنند. کالاهایی که در بازار است را بررسی کنند تا متوجه شوند که کالای قاچاق وجود دارد یا نه.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر افزود: وقتی آقایان ابزارها و روشهای جلوگیری و کشف قاچاق مثل شابک، یا کد کالا و … را از بین بردند و کالاها بی شناسنامه شدند، آن وقت چه انتظاری دارند تا کالا قاچاق نشود.

وی با شاره به ضررهای کالای قاچاق افزود: کالای قاچاق نه تنها باعث تعطیلی کارخانه های داخلی بلکه باعث افزایش بیکاری در کشور و به وابستگی اقتصادی کشور منتهی می شود.

 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم نباید کالای قاچاق بخرند، افزود: مسئولی باید مضرات کالای قاچاق را برای مردم تشریح کنند و باید به نقطه ای برسیم که هیچ کس کالای قاچاق نخرد./

انتهای پیام