شناسه خبر: ۵۸۹۲
بازدید: ۷۹۴
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: کوتاهی وزیر سابق ارشاد سبب لغو نشست وزرای جهان اسلام در مشهد شد

نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به آنچه در مشهد ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده بود، اظهار کرد: مشهد ۲۰۱۷ فرصتی بزرگ بود که دیگر به راحتی برای کشور ما فراهم نمی‌شود.

کوتاهی وزیر ارشاد سبب لغو نشست وزرای جهان اسلام در مشهد شد

وی یکی از اتفاقات مهم این رخ داد بزرگ را علاوه بر معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، برگزاری نشست وزرای فرهنگی کشورهای اسلامی در مشهد برشمرد و افزود: این مسئله مصوب شده و در آیسسکو در خصوص آن تصمیم قطعی گرفته شد اما با کوتاهی وزیر اسبق ارشاد برگزاری این نشست را از مشهد گرفتند.

ظلمی بزرگ به مشهد در سال ۲۰۱۷

پژمانفر تاکید کرد: بنده به آقای جنتی، گفتم مشهدی‌ها هم در زمان استانداری ایشان در خراسان و هم در موضوع مشهد ۲۰۱۷ خاطرات تلخی از ایشان دارند، در این سال ظلم بزرگی به مشهد شد که قابل جبران نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشهد ۲۰۱۷ فرصت بزرگی برای آشنایی سایر کشورهای جهان اسلام با مشهد بود، گفت: در صورت برگزاری نشست وزرای فرهنگی کشورهای اسلامی در مشهد، حداقل در سه روز، برگزاری این مراسم در راس اخبار بین‌المللی قرار می‌گرفت و ظرفیت‌های مشهد به عنوان یک شهر مدرن به دنیا معرفی می‌شد اما این مهم محقق نشد و هیچ کس واکنشی نشان نداد.

کوتاهی وزیر ارشاد سبب شد حق ما را بگیرند

وی تصریح کرد: بنده به آقای جنتی گفتم در جلسه‌ای که پیشنهاد عربستان برای برگزاری نشست وزرای کشورهای اسلامی قبول شد و این حق از ایران گرفته شد اگر شما اعتراض می‌کردید یا وقتی برای صحبت می‌گرفتید ما دلمان آرام می‌شد، اما وقتی وزیر ما آنقدر بی‌توجه به این مسائل بود، به راحتی حق ما را گرفتند و به یک کشوری مانند سودان که اصلا امنیت ندارد، دادند.

دولت باید نسبت به مسئله ۲۰۱۷ پاسخ‌گو باشد

پژمانفر افزود: گرفتن این حق از ایران و شهر مشهد و دادن آن به سودان بی امنیت چه بازتابی در دنیا خواهد داشت، قطعا همه تصور خواهند کرد که مشهد از سودان هم بی‌امنیت تر است، نه تنها وزیر بلکه دولت باید نسبت به این موضوع پاسخ دهد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاسخ آقای وزیر این بود که ما گفتیم برگزاری این مراسم خرج زیادی برای ما دارد، در حالی که می‌تواسنت از نظر اقتصادی برای ما برد نیز داشته باشد.

وی ضمن گلایه از رسانه‌ها، ابراز کرد: بنده در مجلس این مسئله را عنوان کردم، از وزیر طرح سوال کرده ودر جلسه استانداری به آقای جنتی گفتم که شما باید از اینجا بروید چرا در شهر ما حضور دارید زیرا شما آبروی شهر ما را برده‌اید، اما متاسفانه رسانه‌ها در این حوزه کوتاهی کردند.

مشهد برند یک مرکز دینی در جهان اسلام است

پژمانفر با تاکید براینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ می‌توانست برند یک مرکز دینی در جهان اسلام شود، عنوان کرد: امنیتی که در مشهد وجود دارد را ما در مکه، مدینه و شهرهای کشور عراق شاهد نیستیم، این اتفاق می‌توانست بعد فرهنگی این شهر را افزایش دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مراسم مشهد ۲۰۱۷، گفت: تنها یک مراسم قلابی برگزار شد که در آن به خارجی‌های مقیم ایران پول دادند تا با لباس محلی در جلسه حضور پیدا کنند، چرا به مردم در مورد عملکرد این سال گزارش دروغ می‌دهند؟

ای کاش مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب نمی‌شد

وی با بیان اینکه ای کاش مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب نمی‌شد، اظهار کرد: علی رقم امکاناتی که در این شهر وجود دارد اما هیچ کاری انجام نداند و این توهین بزرگی به این شهر بود.

پژمانفر با اشاره به چشم‌انداز مشهد بعد از سال ۲۰۱۷، بیان کرد: امسال که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد هیچ اقدامی صورت نگرفت در سال‌های بعد نیز مطمئن باشید هیچ کاری انجام نمی‌شود!