شناسه خبر: ۵۸۷۱
بازدید: ۴۲۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۶

حجت الاسلام پژمانفر عنوان کرد: ارجاع پرونده تخلف در اجرای قانون حمایت از آمران به معروف به قوه قضاییه

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات فراکسیون متبوع خود در اجرایی شدن قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، گفت: روحانیون مجلس علی‌رغم تعداد کمی که در پارلمان دارند می‌توانند بسیار فعال‌تر عمل کنند.

وی افزود: قرار بود مهلتی ۱۰ روزه و مصادف با دهه اول محرم(دهه امر به معروف و نهی از منکر) از سوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره اجرایی شدن قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به دولت ارائه شود تا اقدامات این قوه در خصوص اجرای قانون مذکور اطلاع‌رسانی شود.

حجت الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: از ابتدا در فراکسیون روحانیت بنا بر این بود که اگر دولت گزارشی از اقدامات خود درباره اجرایی شدن قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را ارائه ندهد، این فراکسیون ذیل ماده ۲۳۶ دولت را به دلیل تخلف و عدم اجرای قانون مصوب به قوه قضاییه ارجاع دهد.

وی گفت: فراکسیون روحانیت نیز باید نقش فعال‌تری را برای پیگیری اجرای قانون مهم قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» ایفا کند.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا دولت در رابطه با موضوع اجرای قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» به درخواست فراکسیون روحانیت جهت دیدار مستقیم پاسخی نداده است، اظهار داشت: واقعیت امر این است که دولت بنا ندارد پاسخی به موضوع اجرای قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» دهد، به همین دلیل وظیفه فراکسیون روحانیت است که با اهرم‌های قانونی(عدم تمکین دولت) رییس‌جمهور را مکلف به اجرای قانون مذکور کند.