شناسه خبر: ۵۸۶۲
بازدید: ۴۵۹
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۷ آذر ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: ترس کاذب موجب عدم استقبال از شبکه های مجازی داخلی است

نصراله پژمان فر در خصوص چرایی عدم استقبال از شبکه های مجازی داخلی در جامعه گفت: عوامل متعددی در این موضوع موثر هستند، از جمله اینکه نرم افزارهایی که ما تولید کرده ایم در مقایسه با مشابه خارجی اش از لحاظ فنی و ارائه خدمات در مراحل اولیه آن شایستگی کامل و نیازهای کامل را برآورده نمی کند.

وی متذکر شد: در مراحل اولیه، تا کاری شروع شود و جایگاه خودش را پیدا کند با مشکلاتی مواجه می شود و نقص هایی است که باید برطرف شود و مردم ما تحمل این موضوع را دارند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برخی از شیطنت هایی داخلی را عامل دیگر این عدم استقبال دانست و عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولین اجرایی از جمله وزارت ارتباطات مسئله ای را مطرح کردند مبنی بر اینکه در شبکه های داخلی، با ورود کاربر، رفتارها کاملا قابل مدیریت است و ممکن است رفتار شما در فضای مجازی کاملا رصد شود. و این ترسی را در مخاطبین ایجاد کرد که این ترس کاذب و غیر واقعی بود و فکر می کنم تعمدا این موضوع را مطرح کردند این موضوع مهمترین فاکتور بود که استقبال در این فضا شکل نگرفت و اگر هم گرفت پایین بود.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: همچنین در تعابیری که مسئولین کار بردند مثلا اینکه مخاطبیان از اینترنت استفاده نمی کنند و از اینترانت دارند استفاده می کنند و مشابه این حرف ها، استقبال کاربران را کم کرد.

پژمان فر با اشاره به اینکه فضای مجازی که در حال حاضر کاربران داخلی دارند از آن استفاده می کنند نا امن، گران و بی کیفیت است، گفت: با توجه به فضاسازی های ناسالم کاربران در یک فضایی قرار گرفتند که امروز بالاترین اجحاف به مردم ما شده یعنی گران ترین اینترنت و خدمات و بی کیفیت ترین خدمات را دارند استفاده می کنند و اتفاقا ناامن ترین خدمات دارد به دست مردم می رسد. پرونده های گسترده ای که در این رابطه در دادگستری بر اساس شکایات مردم شکل می گیرد، نشان دهنده این مسئله است.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت متذکر شد: فکر می کنم به ظرفیت هایی که داخل می تواند داشته باشد، جفا شده البته ممکن است در مراحل اولیه اشکالاتی را داشته باشیم اما ظرفیت جوان های ما این توان را دارند که با سرعت این مشکلات را برطرف کنند./

انتهای پیام