شناسه خبر: ۵۸۳۸
بازدید: ۴۹۵
تاریخ انتشار: شنبه - ۴ آذر ۱۳۹۶

پژمانفر: ضرورت بودجه‌نویسی برای دستگاه های فرهنگی بر اساس عملکرد/ دولت از دستگاه‌های فرهنگی خرید خدمات کند

نصراله پژمان‌فر درخصوص ضرورت فاصله از بودجه‌ریزی سنتی و افزایشی و رفتن به سمت تخصیص بودجه بر مبنای عملکرد در حوزه فرهنگ، گفت: اگرچه درصد بسیار محدودی از بودجه کل کشور به بخش‌های مختلف فرهنگی می‌رسد اما همین مقدار بودجه نیز باید به درستی هزینه و تخصیص داده شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور فرهنگی است و حتی زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به مسائل فرهنگی ایجاد خواهد شد از بودجه محدود بخش فرهنگی انتقاد کرد.

وی افزود: بودجه فرهنگی ایران در مقام مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار ناچیز است اما با این وجود متاسفانه بودجه این بخش هر سال نسبت به بودجه بخش‌های دیگر افزایش کمتری را تجربه می‌کند.

واگذاری برخی مسئولیت‌ها به بخش خصوصی نیز می‌تواند به مدیریت بودجه‌ها کمک کند، اظهارکرد: همچنین پرداخت بودجه با در نظر گرفتن خروجی و عملکرد دستگاه‌ها و جا به جایی اعتبارات از دستگاه‌های غیرفرهنگی که بودجه‌های هنگفت دریافت می‌کنند، می‌تواند به افزایش اعتبارات حوزه فرهنگی کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از دستگاه‌ها خرید خدمات کند و براساس آن خدمات هزینه کند، افزود: به‌عنوان مثال اگر قرار است سازمان سینمایی در سال ۱۰۰ فیلم تولید کند باید با برآورد هزینه این تعداد فیلم، بودجه تخصیص و در آخر سال خدمات یا فیلم‌های سفارش داده شده از ارگان مربوطه طلب شود چراکه متاسفانه امروزه در حوزه فرهنگ به اندازه بودجه پرداخت شده خدمات دریافت نمی‌شود./

پایان پیام