شناسه خبر: ۵۷۵۸
بازدید: ۵۶۲
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۶

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: سرانه مطالعه قابل دفاع نیست/ برای افزایش سرانه مطالعه باید بخش خصوصی ورود کند

حجت الاسلام نصراله پژمان فر در ارتباط تلفنی با برنامه “گفت وگوی فرهنگی” رادیو گفت‌وگو عدم وجود آمارهای قابل دفاع را از معضلات موجود در جامعه دانست و عنوان کرد: تناقض بسیار زیادی میان آمارها وجود دارد و از سوی دیگر این آمارها نمی تواند به تصمیم گیری های منطقی و قابل دفاع کمک کند.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: آمارهایی که از سوی نهادها اعلام می شود همواره دارای ملاحظاتی است که باید برای مصرف کنندگان آمار روشن شود تا بخش قابل توجهی از نگرانی ها را کاهش دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی بخشی از متناقض بودن آمار این حوزه را در تعاریف متفاوتی که از مطالعه وجود دارد، دانست و اظهار کرد: اگر مطالعه را تنها معطوف به کتاب فیزیکی و الکترونیک بدانیم، سرانه مطالعه قابل دفاع نخواهد بود.

حجت الاسلام پژمان فر با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان به فضای تعریف شده برای مطالعه نیازمندند، عنوان کرد: دولت به دلیل عدم توان مالی نمی تواند برای تمام کودکان و نوجوان فضای مطالعه ایجاد کند، به همین دلیل باید به سمت بخش خصوصی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت مساجد برای افزایش سرانه مطالعه بسیار اهمیت دارد و می تواند در توسعه زیرساختی فضای کتابخانه ای کمک کند تا بخشی از کتاب ها به این مکان منتقل شود و خدمات کتاب و کتابخوانی به افراد ارائه شود.