شناسه خبر: ۵۶۱۵
بازدید: ۴۰۰
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

پژمانفر: مسئولان درباره شبکه‌های اجتماعی هشدار می‌دهند اما اقدام نمی‌کنند/ نظارت به معنای سلب فعالیت مردم نیست

نصراله پژمانفر با اشاره به اینکه آسیب‎های فضای مجازی نگران‌کننده شده است، افزود: متاسفانه فضای مجازی در ذائقه‌ فرهنگی مردم، سبک زندگی و حتی خلق و خوی آن‌ها تغییراتی ایجاد کرده و با وجود آنکه سال‌ها است نسبت به این مسئله هشدار داده می‌شود اما اقدام عملی خاصی از سوی مسئولان برای در دست گرفتن فضای فرهنگی فضای مجازی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل فضای مجازی تنها به فعالیت چند کانال محدود نمی‌شود؛ هرچند برخی از کانال‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم بر کاربران تاثیر می‌گذارند و جامعه را متشنج می‌کند، افزود: با این وجود اصلی‌ترین آسیب‌ها در مسائل باوری و اعتقادی رخ داده است و این مسئله از عدم نظارت بر این فضا ناشی می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر برای آسیب‌های فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا، اضافه کرد: نظارت نباید به معنای سلب فعالیت مردم در این فضا باشد بلکه باید با تولید محتوا فضای فرهنگی را تغییر داد و اجازه نداد هر کسی هر کاری می‌خواهد در این فضا انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه را متولی اعمال نظارت بر تلگرام یا کانال‌های آن، همچون فیلتر یا اعمال هر نوع محدودیت دسترسی معرفی کرد و گفت: کمیته در این زمینه اختیار تصمیم‌گیری و اعمال نظر دارد و دستگاه‌های مربوط همچون وزارت ارتباطات و فناوری نیز موظف به تمکین و اقدام براساس این تصمیم هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: از آنجا که شورای عالی فضای مجازی نظارتی بالادستی به فضای مجازی دارد در صورت صلاح‌دید می‌تواند موضوع فیلتر تلگرام یا برخی از کانال‌های آن را در دستور کار خود قرار دهد چراکه دادستان به‌عنوان یکی از اعضا در این شورا وجود دارد./

پایان پیام