شناسه خبر: ۵۶۰۹
بازدید: ۴۱۱
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

وظیفه ای نسبت به اجرای یک‌طرفه برجام نداریم/ برجام درس عبرتی برای دستگاه دیپلماسی

نصراله پژمان‌فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون خروج احتمالی آمریکا از برجام اظهار کرد: علی‌رغم مخالفت برخی نمایندگان مجلس در خصوص اجرایی شدن اصل برجام و محتوای ارائه آن، در انتها تصمیم بر پایبندی و اجرای آن گرفته شد.

آمریکا به دنبال گرفتن امتیازهای بیشتری از ایران هستند

وی افزود: متأسفانه آمریکایی ها به دلیل روحیه زیادی خواهی و استکباری که همواره داشته اند به امتیازهایی که از ایران در برجام گرفته اند بسنده نکرده و به دنبال گرفتن امتیازهای بیشتری از جمهوری اسلامی ایران هستند.

هیچ وظیفه ای نسبت به اجرای یک‌طرفه برجام نداریم

پژمانفر با تأکید بر اینکه باید نسبت به غرض ورزی های آمریکا برخورد جدی صورت گیرد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر آمریکایی ها برجام را پاره کنند ما آن را به آتش می کشیم و هیچ وظیفه ای نسبت به اجرای یک‌طرفه برجام نداریم.

برجام؛ درس عبرتی برای دستگاه دیپلماسی

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: راه نجات ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار است و بدعهدی های آمریکا در برجام باید درس عبرتی باشد برای دستگاه دیپلماسی کشورمان زیرا این کشور همواره در طول تاریخ، چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب نشان داده است که هیچ‌گونه حسن نیتی نسبت به ایران ندارد و تنها به دنبال تأمین منافع خودش است.

تعلل و درنگ در مقابل آمریکایی ها پذیرفته نیست

وی با اشاره مصوبات مجلس در خصوص احتمال نقض برجام از سوی آمریکا، بیان داشت: امروز باید از مسیری که قانون برای عکس العمل مقابل رفتار غیر منطقی آمریکا پیش بینی کرده است، اقدامات کافی انجام شود.

پژمانفر بیان کرد: باید هرچه سریع‌تر ایران اقدامات متقابل را در خصوص بدعهدی های آمریکا را اجرایی کرد زیرا تعلل و درنگ در مقابل آمریکایی ها اصلاً قابل قبول نیست./

انتهای پیام