شناسه خبر: ۵۵۸۳
بازدید: ۴۰۰
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: لباسی که معرف فرهنگ و تمدن ایرانی باشد نداریم!

برنامه ” گفت و گوی فرهنگی ” رادیو گفت و گو با موضوع بررسی چرایی فراموشی لباسهای سنتی و تأثیر آن بر فرهنگ بومی با حضور محمدرضا قاسم شربیانی، رئیس گروه مطالعات گردشگری و ارتباط تلفنی با حجت الاسلام پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس روانه آنتن شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: پوشش تنها آثار ظاهری ندارد بلکه به عنوان یکی از مهمترین نماد هایی است که فرهنگ و گذشته کشورها را حکایت می کند.

وی افزود: همانگونه که تلاش می کنیم گذشته تاریخی خود را حفظ کنیم تا بتواند به شکل صحیح به نسل بعد منتقل شود، طبیعتا این مراقبت ها در پوشش نیز باید وجود داشته باشد تا از ظرفیت های آن به عنوان یک ابزار انتقال مباحث فرهنگی استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با ابراز تاسف از بی دقتی در حفاظت از پوشش های بومی در کشور بیان کرد: عدم حفظ پوشش های ایرانی به ضعف مدیریتی دستگاه های اجرایی باز می گردد که هنوز نتوانسته ایم یک پوشش که نمایانگر فرهنگ و تمدن ایرانی باشد داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی مشتاق است تا در زمینه مد و لباس فعالیت خود را افزایش دهد و وزارت ارشاد را در زمینه حفظ پوشش های ایرانی فعالتر کند./

انتهای پیام