شناسه خبر: ۵۵۵۵
بازدید: ۴۳۴
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۶

نفس نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران است/ شانس بالا برای کسب اسکار در صورت عملکرد غیرسیاسی آکادمی

نصراله پژمان‌فر با اشاره به انتخاب فیلم نفس برای حضور در آکادمی اسکار، این فیلم را شایسته نمایندگی سینمای ایران در مجامع بین المللی دانست و گفت: این فیلم که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده فیلم بسیار خوبی است و می‌تواند نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با ستایش از کارگردان فیلم نفس، ساخته سینمایی پیشین وی فیلم شیار ۱۴۳ را نیز یکی دیگر از فیلم‌های سطح بالای سینمای ایران برشمرد و اظهار کرد: شخصا برای حضور فیلم شیار ۱۴۳ در بخش مسابقه جشنواره فجر، تلاش‌های زیادی صورت دادم و امروز که موفقیت این کارگردان برای حضور در اسکار را می‌بینم، خوشحال هستم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر خانم نرگس آبیار و جوان‌های امثال او این است که با وجود اینکه تلاش‌هایی صورت گرفت که وی را به جریان‌های سیاسی منتسب کنند ولی او خود را به دور از بازی‌های سیاسی حفظ کرد و باید از جوانانی که در این عرصه به دور از سیاسی بازی رشد می‌کنند، حمایت کرد.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی افزود: سینماگرانی که به دور از سیاسی کاری و به شکل طبیعی در عرصه هنر رشد می‌کنند، نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه فیلم نفس نماینده خوبی برای سینمای ایران است، تصریح کرد: اگر آکادمی اسکار سیاسی عمل نکند از فیلم نفس تمجید و تقدیر خواهد شد و به اعتقاد من این فیلم از سایر فیلم‌های ایرانی برنده جایزه اسکار، قوی‌تر است./

انتهای پیام