شناسه خبر: ۵۵۴۱
بازدید: ۶۴۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۶

نشست هم اندیشی دبیران اجرایی و علمی اولین همایش بین المللی فرآورده های حلال با حجت الاسلام والمسلیمن پژمانفر

به نقل از روابط عمومی معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر صابری؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حجت الاسلام طباطبائی؛ مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دیدار با حجت الاسلام والمسلیمن پژمانفر؛ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به اهمیت جایگاه غذای حلال در زندگی مردم پرداختند.

حجت الاسلام و المسلیمن پژمانفر گفت: بحث امروز «غذای حلال» به چند وجهی بودن موضوعات اشاره دارد که بسیار مهم است به نحوی که در برخی موضوعات این بحث به قدری پیچیده شده که در صورت عدم ورود، تنها بازار را از دست نداده بلکه ابعاد متفاوتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: غذای حلال مسئله ای جدی است و طبق گزارشات بیش از رقم عنوان شده(دو هزار میلیارد دلار) گردش مالی در حوزه حلال وجود دارد؛ زیرا در بسیاری از کشورها که مسلمان نیز نیستند انگیزه استفاده از غذای حلال به دلیل نظارتی که مطرح است وجود دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این همایش فرصت بسیار خوبی است تا با توجه به بعد فرهنگی غذای حلال بتوانیم فقه و نگاه خود را در دنیا تثبیت و کمک کنیم تا غذایی پاک و حلال به دست مردم برسد.

همایش غذای حلال باید به خروجی عملیاتی دست پیدا کند

حجت الاسلام پژمانفر یادآور شد: بحث غذا آثار متعددی دارد و باید در این همایش آثار و زمینه های کار دیده شود به نحوی که بسته قانونی مد نظر برگزار کنندگان همایش در خروجی کار ارائه شود و مشخص کند که در مسیر چه خلاهای قانونی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در ادامه باید تلاش شود تا در مرکز پژوهش های مجلس این بسته را مطرح و با کمک دولت در قالب لایحه این موضوع را نهایی کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ارائه خروجی عملیاتی در این همایش را مهم عنوان کرد و افزود: باید برخی مجموعه ها در این حوزه پای کار بیایند و کاری کنیم تا همه کارخانه های کشور نیز از نشان حلال در مواد غذایی خود استفاده کنند به نحوی که مواد غذایی که به کشورهای دیگر صادر می شود نشانی از حلال داشته باشد./

انتهای پیام