شناسه خبر: ۵۴۸۰
بازدید: ۳۷۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

پژمانفر: تمرکز و تخصص‌گرایی در موضوعات سینمایی صنعتی شدن هنر هفتم را رقم می‌زند/ قطب‌بندی سینمایی ایده قابل تأملی است

نصراله پژمان‌فر ایده سازمان سینمایی مبنی بر اینکه استان قم به قطب سینمای معناگرا تبدیل شود، گفت: تجربه تولید فیلم در ژانرهای مختلف به صورت تخصصی در کشورهای صاحب سینما تجربه موفقی بوده است و به احتمال زیاد اجرای این طرح در سینمای ایران نیز می‌تواند آن را به سمت شرایط بهتری سوق دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه بهتر است این ایده به طور موقت و با زمان‌بندی مشخص به اجرا برسد و حکم مطلق برای آن صادر نشود، ادامه داد: طرح مذکور باید دو الی سه سال اجرایی شود و پس از بررسی نتایج، برای ادامه راه تصمیم‌گیری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید پیروی از این طرح اجباری تلقی شود لذا بهتر است به مثابه یک منبع اطلاعاتی و پژوهشی در اختیار فیلمسازان قرار گیرد، تاکید کرد: طرح سازمان سینمایی مبنی بر اینکه قم مرکز سینمای معناگرا شود، ایده قابل تأملی است و می‌تواند تمرکز و تخصص را در موضوعات سینمایی بالا برده و موجب مطرح شدن ایران در جهان و حرکت به سمت صنعتی شدن سینما باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نگاه مثبت و خوشبینانه‌ای به این طرح دارد، بر ضرورت استفاده از تجربیات کشورهای دیگر و چکش‌کاری چنین ایده‌ای تاکید کرد و گفت: سیاست سازمان سینمایی قطب‌بندی استان‌های مستعد و بهره‌گیری از توان آن‌ها باشد./

انتهای پیام