شناسه خبر: ۵۴۱۸
بازدید: ۴۴۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: برنامه ای از متولیان امور فرهنگی ندیده ایم

نصراله پژمان فر در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی فانوس اظهار داشت: مردم ما در دوران مبارزاتی پیش از انقلاب و همچنین دفاع مقدس، الگویی کم نظیر از رشادت و شهامت و ایثار و مقاومت در برابر دشمنان اسلام به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، جوانان و نوجوانان بسیاری با حضور در جبهه ها از خاک و شرف این کشور دفاع کردند و اجازه ندادند چشمان ناپاکان به این سرزمین بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز بسیاری از ملت های اسلامی فرهنگ مقاومت را در کشور خود نهادینه کرده اند، بیان داشت: حزب الله لبنان با تأسی از مقاومت های مردم ایران در برابر رژیم صدام، توانست در بسیاری از مبارزات خود پیروز شود و مقاومت اسلامی را در بین جوانان خود نهادینه سازد.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است، افزود: شاهد بودیم که این جنگ که در بین لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته در نهایت منجر به رسوایی بزرگ رژیم صهیونیستی شد، این در حالی است که پشت پرده راه اندازی این جنگ نیز آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و عربستان بودند و می خواستند حزب الله را زمین گیر کنند.

پژمان فر تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در همان ابتدای این جنگ متوجه شد که نمی تواند در برابر مقاومت اسلامی، ایستادگی کند و تمایل داشت تا پایان جنگ را اعلام کند، اما آمریکا اصرار به ادامه جنگ داشت و در نهایت این جنگ طی ۳۳ روز با پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی به پایان رسید و تمامی نقشه ها و معادلات رژیم صهیونیستی به هم خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه با شکست رژیم صهونیستی اقتدار و عظمت مقاومت اسلامی برای همگان مشخص شد، افزود: آنجا بود که غول دروغین رژیم صهیونیستی دچار یاس و سرخوردگی و سرافکندگی شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز مرکز مقاومت را ایرانی اسلامی می‌دانند، تأکید کرد: ایران اسلامی مرکز مقاومت است و ما الگویی بزرگ از مقاومت برای کشورهای دیگر محسوب می شویم.

وی ادامه داد: جوانان اسلامی درک درستی از مقاومت اسلامی داشتند و تجربه نشان داده است که درک کامل از مقاومت اسلامی و تمسک و پایبندی مردم و مبارزان لبنانی به سرزمین خود از مهمترین دلایل پیروزی لبنان در تحرکات دشمنانش بوده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه نهادینه سازی فرهنگ مقاومت باید جزو برنامه های کاری دستگاه های متولی امور فرهنگی و آموزشی باشد، گفت: متاسفانه دستگاه های رسمی متولی چندان توجهی به وظائف مهمی که در این حوزه دارند، نبوده و برنامه ای از آنها برای ترویج و تحکیم و گسترش فرهنگ مقاومت نمی بینیم./

انتهای پیام