شناسه خبر: ۵۴۱۶
بازدید: ۶۴۶
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: روند امدادرسانی به سیل زدگان ضعیف است/ مسئولان به‌سرعت مشکلات را برطرف کنند

نصراله پژمانفر در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به سیل اخیر که در استان خراسان رضوی اتفاق افتاد، اظهار کرد: روز شنبه در جلسه‌ای که با حضور مسئولان در کلات داشتیم و بازدیدهایی که انجام شد نارضایتی مردم را مشاهده کردیم و با شنیدن مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها گزارش‌ها را به نهادهای اجرایی ابلاغ کردیم.

وی افزود: تعدادی از مردم کلات هنوز در سیل مانده بودند و امکان انتقال آن‌ها وجود نداشت، مشکلاتی مانند قطع آب، قطع برق و تعطیلی مغازه‌هایی مانند نانوایی‌ها و خواروبارفروشی‌های این محل به مشکلات مردم اضافه‌شده بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم در شرایط سختی زندگی می‌کنند، عنوان کرد: بررسی‌ها و جمع‌بندی‌هایی که با حضور استاندار و مسئولین شهرستان شد ستاد بحران این شهرستان تصمیم به انجام اقدامات اولیه‌ای برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده گرفت که متأسفانه نهادهای اجرایی هنوز آن را انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: برای رونق زندگی مردم نیاز به یک امدادرسانی همه‌جانبه و جدی و کار جهادی است تا مردم بتوانند زندگی خود را همانند روز اول ادامه دهند لذا روند امدادرسانی به سیل‌زدگان ضعیف است.

پژمان فر با اشاره به اقدامات اولیه‌ای که هنوز به انجام نرسیده و در آن‌ها تعلل وجود داشته است، بیان کرد: نیازهای اولیه مانند آب، برق، گاز که باید زیرساخت‌های آن فراهم بشود؛ متأسفانه هنوز آب شرب مردم در منطقه سیل‌زده تأمین نشده و متأسفانه آب‌رسانی با تانکر انجام می‌شود.

وی ضمن تأکید بر اینکه نهادهای اجرایی استان و شهرستان باید اقدامات جدی‌تر و باپشتکار را مدنظر کار خود قرار دهند، گفت: اگرچه شرایط منطقه شرایط بحرانی است اما انتظار ما این است که مسئولان امر نسبت به خدمات‌دهی به مردم حساس بوده و به‌سرعت مشکلات را برطرف کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تعلل در خدمات‌رسانی به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست زیرا علاوه بر تهدید امنیت جانی مردم، مزارع زیادی مانند برنج و گندم و باغ‌های میوه تخریب‌شده، همچنین در بخش دامداری بسیاری از دام‌های سبک نیز تلف‌شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها باید در این اقدام به‌صورت متمرکز به مردم خدمات بدهند، اضافه کرد: البته نهادهای اجرایی وامداد رسان در منطقه مستقر هستند و اقدامات امدادی در حال انجام است فقط باید به این امدادرسانی سرعت داده تا بتواند دردی از مردم را دوا کنیم./

انتهای پیام