شناسه خبر: ۵۴۰۲
بازدید: ۶۵۰
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: ایجاد انگیزه در زوج‌های جوان با اجرای طرح «باهم»

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه باشگاه اجتماعی همسران مشهدی که با حضور ۵۱۰ زوج جوان و خانواده‌های آنان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه افزایش سن ازدواج و عدم تمایل به فرزند‌آوری به یک بحران جدی در کشورمان تبدیل شده که برای آن باید چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: اگرچه امروز نمی‌توان از مشکلات اقتصادی چشم‌پوشی کرد اما به نظر می‌رسد که مسائل فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی در امر ازدواج دارد.

پژمان‌فر تصریح کرد: ازدواج یک امر ضروری است و نیازمندی‌های اقتصادی در طول زندگی مشترک قابل دستیابی است. امیدواریم با تلاش همگان شاهد کاهش سن ازدواج در کشورمان باشیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه ارکان کشور از هر برنامه‌ای که نتیجه آن ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری باشد، حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح باهم خاطرنشان کرد: از شهرداری مشهد که با تشکیل باشگاه اجتماعی همسران جوان، علاوه بر ایجاد انگیزه در بین زوج‌های جوان، مهارت‌های زندگی مشترک را به جوانان آموزش می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده از طریق تقویت حوزه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: امیدواریم باشگاه اجتماعی همسران مشهدی بتواند خدمات خوبی را به زوج های جوان ارائه کند./

انتهای پیام