شناسه خبر: ۵۳۸۸
بازدید: ۳۵۵
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت نظام جامع رسانه را به مجلس نفرستد به صورت طرح پیگیری می کنیم

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در مراسم جشن روز خبرنگار و اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان زنجان،اظهار داشت:امروز ما در دنیایی که در مقابل ما قرار گرفته است به عنوان حرکت جریان ساز توانستیم به دنیا حرف هایی را بزنیم که موجب ایجاد امید شده است.

وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی موجب برون رفت از دوران دفاع مقدس شد و این گفتمان انتقال پیدا کرد و برون رفتی برای مشکلات و بحران ها در دنیا محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: گفتمان ما می توانیم و تکیه بر ظرفیت مردم داشتن موجب شد تا دنیا در تحیر فعالیت های انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به استراتژی امام خمینی (ره) که ما مسئله جنگ را درمیدان جنگ حل می کنیم نه در میز مذاکره،گفت: این گفتمان موجب شد تا یک وجب از خاک کشور در چنگال دشمن نباشد.

وی ادامه داد: جریانی در کشور ما اتفاق افتد جابه جایی حاکمیت نبود،در این جریان رسانه مهمترین نقش را برای ایجاد فضای دریافت این پیام ها دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: امروز جریان های رسانه ای دنیا با رویکردهای نقطه زنی وارد شده و فعالیت های خود را ادامه می دهند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به فعالیت های شبکه های ماهواره ای،گفت: قبح زدائی در خصوص روابط با محارم یکی از برنامه های مهم برنامه های ماهواره است.

وی ادامه داد: در بخش های سخت افزاری ظرفیت های صدا و سیما قابل مقایسه با ظرفیت های کشورهای علیه نظام اسلامی نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: در موضوع محتوایی ما نتوانسته ایم به آن مقداری که لازم است، در مقابل دشمنان تولید محتوا کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: تا زمانی که فضای رسانه ای ساماندهی نشود، مشکلات این قشر حل نمی شود.

وی با بیان اینکه نظام جامع رسانه ای دیده شده است تا به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود که پیگیر موضوع هستیم، گفت: اگر دولت در چند ماه آتی نظام جامع رسانه را به مجلس نفرستد ما این موضوع را به صورت طرح پیگیری خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امروز فضای مجازی مدیریت نشود، فضای مجازی ما را مدیریت می کند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات فنآوری اطلاعات در مقابل شبکه ملی اطلاعات ایستاده است، افزود: شبکه ملی امنیت ایجاد کردن برای مردم است.

وی گفت: هنوز تعریف درستی از شبکه ملی اطلاعات ارائه نشده است تا چه برسد به اینکه این شبکه در کشور راه اندازی شود در حالی که بسیاری از کشورها دارای شبکه ملی هستند.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: توسعه اینترنت ملی در قالب این شبکه دنبال می شود و کیفیت اینترنت افغانستان و عراق بهتر از ایران است.

وی ادامه داد: خبرنگاران می توانند مدیران را به سمت مصالح کشور هدایت کند، امثال شهید صارمی ها جان خود را در این راه هدیه کرده اند تا امروز در امنیت زندگی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رسالت رسانه ها سنگین بوده و باید مسائل از سوی اصحاب رسانه به جامعه انتقال داده شود.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: تولید محتوای خبرنگاران جامعه را هدایت می کند که کار بسیار سنگینی محسوب می شود.

وی گفت: وزارت ارشاد دارای ضوابط است که باید سوبسید نیز بر اساس این ضوابط ارائه شود./

انتهای پیام