شناسه خبر: ۵۳۷۳
بازدید: ۴۰۹
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: دوستان به ابتدایی ترین مسائل دینی هم مسلط نبودند/ وزیر ارتباطات مردم را بازی داد

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طبق اخبار واصله احتمالا سید عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی خواهد شد، گفت: فرهنگ یک موضوع بسیار گسترده است که موضوعاتی از قبیل کتاب، فیلم، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای و … را شامل می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس ضمن اشاره به اینکه فرهنگ ما یک فرهنگ آزاد و مطلق نیست و باید در چارچوب باورهای دینی بدان پرداخت، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم فردی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و انتخاب شود که علاوه بر تسلط بر موضوعات فرهنگی، بر مسائل دینی و حساسیت‌های مذهبی نیز اشراف کامل داشته باشد.

پژمان‌فر بر همین اساس افزود: یکی از مشکلاتی که ما طی چند سال اخیر با وزرای فرهنگ داشتیم این بود که دوستان به ابتدایی‌ترین مسائل دینی نیز مسلط نبودند.

وی با تاکید براینکه وزارت ارشاد می‌تواند بهترین نقش را در سلامت جامعه ایفا نماید، اظهار داشت: به شرط آن‌که این وزارتخانه با رویکردهای سیاسی حیات خود را به مخاطره نیاندازد.

وزیر ارتباطات مردم را در موضوع “تلگرام” بازی داد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع تلگرام اشاره کرد و افزود: متاسفانه دولت و وزارت ارتباطات در این حوزه مردم را بازی دادند.

پژمان‌فر با انتقاد از عملکرد وزیر ارتباطات دولت یازدهم، تصریح کرد: دوستان در روزهایی که تلگرام حتی یک میلیون مخاطب هم نداشت، اصرار کردند که به ما فرصت دهید تا با فیلترینگ هوشمند و روابط حسنه با مدیران این نرم افزار، محیط آن را پاکسازی نماییم اما اکنون که جمعیت زیادی کارهای روزمره خود را از طریق تلگرام حل و فصل می‌کنند، گفته می‌شود دیگر نمی‌توان آن را فیلتر کرد!

وی بر همین اساس بیان داشت: آقایان با وعده‌های خود تنها زمان خریدند تا دست مسئولان برای برخورد با ناهنجاری‌ها در این شبکه اجتماعی بسته شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: متاسفانه ما به خواسته وزارت ارتباطات تن دادیم و امروز باید شاهد همه این مشکلات در تلگرام باشیم./

انتهای پیام