شناسه خبر: ۵۳۴۱
بازدید: ۴۴۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی: موضوع عفاف و حجاب یک موضوع فرهنگی است نه امنیتی

حجت الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در دیدار با نمایندگان تشکلهای مختلف مشهد در ستاد عفاف و حجاب با اشاره به اینکه ما نسبت به وجود قانون در رابطه با عفاف و حجاب ضعفی نداریم عنوان کرد که مشکل در بهانه گیریهایی است که برخی دستگاهها مدعی اند نیروی انتظامی موظف به برقراری مراعات حجاب و عفاف در میان مردم است. در حالیکه موضوع عفاف و حجاب یک مسئله فرهنگی است نه امنیتی‌. وی با اعتراض به اینکه دستگاه متولی و مسئول حل مشکلات مربوط به عفاف و حجاب نیروی انتظامی نیست استدلال کرد که این امنیتی کردن صورت مسئله، باعث پیچیده تر شدن حل مسئله خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب اظهار داشت نیاز امروز جامعه ما حرکت به یک جامعه باحجاب است که مستلزم پشتیبانی فرهنگی و اعتقادی است. فرزندان جامعه ما از کوچک تا بزرگ با حجاب مخالفتی ندارند، بلکه شبهه دارند و البته یک بخشی با لجبازی همراه شده است. ما باید به شبهاتی که برای فرزندانمان وجود دارد پاسخ دهیم که در این ارتباط کوتاهیهایی از جانب حاکمیت، آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، حوزه های علمیه، افراد متدین و والدین است که مسئولیت تربیتی دارند.

ایشان بیان کردند که موضوع عفاف و حجاب یک موضوع تربیتی است. به عبارتی، باید ریشه های اعتقادی بخصوص اصول دین را در فرزندان تقویت کنیم که در این زمینه سستی می شود. وی اظهار داشت اگر در این میان ما در خواب غفلت باشیم ولی دشمن هوشیارانه به برنامه ریزی و اجرای برنامه های خود می پردازد. دشمن با تکیه بر همه گزاره های دینی از جمله: غیرت، فضای ارتباط محرم و نامحرم،….. به تولید محتوای برنامه و فیلم در کانالهای ماهواره ای می پردازد و از تابوهای مربوط به این گزاره ها قبح زدایی می کند، بطوری که آنها را امور عادی جلوه می دهد که پرونده های دستگاه قضایی دال بر این موضوع است.

حجت الاسلام پژمانفر به اینکه برای رفع مسائل مربوط به عفاف و حجاب باید همه مردم پای کار بیایند و تشکلهای مختلف باید در این عرصه ورود گسترده داشته باشند و فراخوانهایی در این ارتباط داشته باشیم توجه دادند و مفهوم آتش به اختیار حضرت آقا در زمینه عفاف و حجاب را به مفهوم کار گروهی تعبیر کردند که باید از همه ظرفیتها استفاده شود.

ایشان اظهار داشتند در این ارتباط طرح«««ارتقای کارامدی دستگاههای فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی در جامعه»»» قرار است به مجلس ارائه شود که در این طرح رئیس دستگاهها و دادستان مکلف به اجرایی کردن قانون حجاب و عفاف با چارچوبهای خاص هستند./
انتهای پیام