شناسه خبر: ۵۳۳۲
بازدید: ۴۲۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۶

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی: تصدی‌گری بخش دولتی از حرفه‌ای شدن نظام باشگاه‌داری جلوگیری می‌کند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد با مطرح کردن مجدد «طرح جامع نظام باشگاه‌داری در ایران» می توان باشگاه های فوتبال را به سمت حرفه ای شدن سوق داد و از بوجود آمدن بدهی های مالیاتی و بدهی به بازیکنان جلوگیری کرد.

نصراله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از روند باشگاه داری در عرصه فوتبال کشور، گفت: متاسفانه امروزه مطالب مختلفی در خصوص بدهی مالیاتی یا بدهی باشگاه های فوتبال به بازیکنان و مربیان به گوش می رسد که جای تعجل بسیار دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه تصدی گری بخش دولتی یکی از دلایل بروز بدهی باشگاه های فوتبال مانند سرخآبی ها است و از حرفه ای شدن نظام باشگاه داری جلوگیری می کند، اظهار کرد: هم اکنون منابع دولتی به این باشگاه ها تزریق می شود اما باز هم بدهی وجود دارد لذا اگر زمانی این منابع قطع شود معلوم نیست چه مشکلاتی برای این تیم های بوجود بیاید از این رو باید به سمت واگذاری و خصوصی سازی این باشگاه ها حرکت کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه امروزه کشورهای صاحب نام در عرصه ورزش اعتباری را به فدراسیون های ورزشی اختصاص نمی دهند بلکه از طریق آنها درآمد هم کسب می کنند، ادامه داد: متولیان حوزه ورزش کشور نیز باید با الگوگیری از این کشورها به سمت تحقق چنین موضوعی حرکت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز دولت ها اراده ای برای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی باشگاه های ورزشی ندارند، تصریح کرد: بر این اساس در دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی «طرح جامع نظام باشگاه‌داری در ایران» به منظور رشد بخش خصوصی در حوزه ورزش و واگذاری باشگاه های فوتبال مطرح شد اما به سرانجام مطلوب نرسید.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باشگاه داری در حوزه فوتبال از شرایط حرفه ای برخودار نیست لذا می توان با مطرح مجدد «طرح جامع نظام باشگاه‌داری در ایران» به چنین رخدادی پایان داد، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که با رفع نواقص طرح مذکور می توان منافع جامعه ورزشی را تامین کرد و به مشکلات پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرعامل باشگاه استقلال می گوید این باشگاه مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به حدود ۱۴۰ نفر در داخل ایران بدهکار است./

انتهای پیام