شناسه خبر: ۵۳۲۳
بازدید: ۷۷۸
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۶

حجت الاسلام نصراله پژمانفر: شهردار آینده از ظرفیت تمامی افراد برای پیشبرد اهداف شهر استفاده کند

حجت الاسلام نصراله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون انتخاب شهردار آینده مشهد، اظهار کرد: شهردار با توجه به اختیاراتی که از طریق شورای شهر و قانون به این جایگاه داده شده است از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: اگر شهردار آینده بتواند برنامه ریزی مناسب داشته باشد و از طریق آن برنامه‌ریزی مشکلات مردم و شهر را حل کند بسیار قابل توجه است و مشکلات شهر در حوزه‌های مختلفی نظیر عمرانی، فرهنگی و اجتماعی تعریف می‌شود.

پژمانفر بیان کرد: شهر مشهد به عنوان کلانشهری که ۲۵ میلیون زائر در سال دارد با مسائلی پیچیده درگیر است که اگر شهردار و تیم وی نتوانند از آن عبور کنند کارنامه موفقی نخواهند داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از افتخارات شورای چهارم موضوع حمل و نقل است که کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و در حوزه حمل و نقل شهری انتظار از شورای بعدی و سکان‌دار شهرداری مشهد علاوه بر حفظ وضعیت موجود ارتقاء روزافزون آن است.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه شهر مشهد از جمله مسائل مغفول‌مانده می‌باشد، هرچند اقداماتی شروع شده است ولی امید داریم در دوره بعدی این مهم سرعت بیشتری یابد چراکه نباید حس شهروند درجه دوم به اهالی این مناطق در اثر عدم رسیدگی مسئولان منتقل شود.

پژمانفر تصریح کرد: مبلمان شهری مشهد نیز باید طبق مأموریت شهری که پایتخت فرهنگی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلامی است تعریف شود چراکه نباید حسی غیر از این دو عنصر به زائران و مجاوران منتقل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دوره آینده مدیریت شهری مشهد مثل دوره‌های گذشته تلاش می‌کنیم تا ارتباط خوبی بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس برقرار شود.

وی ابراز کرد: مکاتباتی را با معاون اول ریاست جمهوری برای اخذ اوراق مشارکت خزانه داشتیم که وزیر کشور این مهم را منتقل کردند و موضوع ملی کردن شهر مشهد به جد در دستور کار نمایندگان مجلس و مدیریت شهری فعلی شهر است که عزیزان شورای شهر و شهردار آینده مطمئنا این موضوع را پیگیری می‌کنند و انتظار نیز همین است.

پژمانفر تأکید کرد: شهردار آینده باید با رویکرد کار وتلاش روی کار بیاید و به مسائل شهر آشنا باشد و بتواند از ظرفیت تمامی افراد مؤثر در شهر استفاده کند که در این صورت می‌تواند کارنامه خوبی از خود به جای گذارد./

انتهای پیام