شناسه خبر: ۵۳۱۸
بازدید: ۵۰۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۸ مرداد ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: مستثنی کردن یک ماده مخدر و حمایت کردن از آن باعث رشد اعتیاد در سایر مواد مخدر خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و موضوعی با عنوان “توزیع مواد مخدر دولتی” گفت: مستثنی کردن یک ماده مخدر و حمایت کردن از آن باعث رشد اعتیاد در سایر مواد مخدر خواهد شد.

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: چنانچه ما از افرادی که از ماده مخدر تریاک استفاده می‌کنند حمایت کنیم و دیگران را رها کنیم، این مسئله زمینه‌ساز رشد اعتیاد مواد مخدر غیرتریاک در جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه «اثبات شیء نفی ماعدا نمی‌کند» تصریح کرد: یقینا بین مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی تفاوت وجود دارد، اما بدین معنا نیست که زمینه مصرف تریاک را به این شکل آزاد کنیم و آیا با انجام چنین کاری مصرف مواد مخدر صنعتی در جامعه کاهش پیدا می کند، اینطور نیست و افراد با چه منطق و دلیلی بیان می کنند که در صورت اجرای چنین طرحی مواد مخدر صنعتی کاهش پیدا می کند، هیچ منطقی پشت این قضیه وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: همچنین باتوجه به این که امروزه مصرف مواد مخدر صنعتی هم در جامعه وجود دارد، اجرای چنین طرحی باعث کوتاه شدن دست قاچاقچیان نخواهد شد.

پژمانفر با بیان اینکه «یکی از عوامل ناموفق بودن در مبارزه با مواد مخدر کوتاهی و ناقص عمل کردن مصوبات قانونی مبارزه با مواد مخدر است» بیان کرد: متاسفانه گاهی برخی افراد با تعبیری اشتباه بیان می‌کنند که نتیجه سال‌ها مبارزه با مواد مخدر چه بوده است، این یک اشتباه و تهمت ناروا است چراکه امروز مبارزه واقعی با مواد مخدر در جامعه شکل نگرفته و در هر زمانی بخشی از کار مشکل داشته است.

وی ادامه داد: راه حل مسائل، عقب نشینی در مبارزه با مواد مخدر نیست و قطعا نیاز است که ما به درستی وارد جریان مبارزه با مواد مخدر شویم، همانطور که در مقاطعی از بعد انقلاب یا در سایر کشورها دیده ایم که با مبارزه جدی توانسته اند مصرف مواد مخدر را مدیریت کنند.

پژمانفر گفت: توزیع مواد مخدر دولتی بدین معنا است اکنون که ضعف در مدیریت داریم، بنابراین به مصرف تریاک کاری نداشته باشیم، از این بخش عقب نشینی کنیم و در سایر بخش‌ها همان روال ضعیفمان را ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: هر طرحی ممکن است منافعی داشته باشد اما ضررهای این طرح فراوان است و اگر بخواهیم برای جلوگیری کردن از مواد مخدر شرایط این چنینی را مهیا کنیم قطعا باید با دقت بیشتری عمل شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این که «با مسئله حذف اعدام در مواد مخدر مخالف بودم» گفت: چرا که اگر بخواهیم مجازات اعدام را در سطح ۱۰۰ کیلوگرم تریاک قرار دهیم و فردی که ۹۹ کیلوگرم مواد داشته است مجازاتش اعدام نباشد قطعا زمینه حضور بیشتر مواد در جامعه را فراهم خواهد کرد.

این نماینده مجلس گفت: این که بیان شود خانواده‌های اعدامیان پس از اعدام می‌بایست چه کاری انجام دهند بحث و مطلب دیگری است و قطعا اگر وظایف خود در مسیر قضایی را صحیح انجام دهیم هیچ کدام از ضررها متوجه جامعه نخواهد شد./

انتهای پیام