شناسه خبر: ۵۲۸۴
بازدید: ۴۴۱
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۶

پژمانفر: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی در فیلتر کانال‌های مجرمانه کوتاهی می‌کند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیگیری فیلترینگ ۸ هزار کانال مجرمانه و فعال علیه امنیت جمهوری اسلامی و هویت ملی، دینی و فرهنگی را وظیفه شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی در این موضوع دستگاه اصلی است و مسئولیت مستقیم در خصوص این قضیه را دارد، مجلس شورای اسلامی به قضیه فضای مجازی ورود نمی‌یابد. به تبع آن کمیسیون فرهنگی هم وارد این موضوع نمی‌شود.

وی افزود: منتها این مورد در شورای عالی فضای مجازی مطرح شده و انتقاد جدی به رئیس‌جمهور وارد است، زیرا متأسفانه اقداماتی که امروز باید از طریق شورای عالی فضای مجازی نسبت به جلوگیری از این‌گونه تخلفات وزارت ارتباطات صورت بگیرد توسط خود رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی فضای مجازی است انجام نمی‌شود و در این باره ایشان برخورد مقتضی نمی‌کنند و نتیجتاً کار به اینجا می‌رسد که روز به روز تخلفات بیشتر و فضای مجازی ما آلوده‌تر می‌شوند و ضررها و آسیب‌های فراوان‌تری را به مردم ما وارد می‌سازد.

پژمان‌فر مؤکداً یادآور شد: انتظارم این است که خود شورای عالی فضای مجازی به این قضیه ورود پیدا کند، اگرچه در مجلس چندین بار تذکر دادیم که جلوی تخلفات وزارت ارتباطات را بگیرند، اما متأسفانه آنچه به جایی نرسد فریاد است.

وی در پاسخ به این پرسش «که مجلس غیر از تذکر در این خصوص اقدام دیگری کرده است؟» عنوان کرد: اساساً مجلس در مورد فضای مجازی به بحث محتوا ورود نکرده است، زیرا این مسئله به قانون‌گزاری‌ای برمی‌گردد که بر اساس ابلاغ از ناحیه مقام معظم رهبری مسئولیت و تکلیف به عهده شورای عالی فضای مجازی واگذار شده است و از این‌رو مجلس به این قضیه ورود نمی‌کند، این موضوع هم نظیر بخش‌هایی است که بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تقسیم کار شده است./

انتهای پیام