شناسه خبر: ۵۲۵۹
بازدید: ۴۶۳
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۶

پژمانفر مطرح کرد: نداشتن چشم انداز مناسب به فرهنگ کشور صدمه زده است

برنامه گفت و گوی فرهنگی با موضوع تعابیر فرمان آتش به اختیار در حوزه فرهنگ از سوی رهبری در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام نصراله پژمان فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از آنتن رادیو گفتگو پخش شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در خصوص فرمان آتش به اختیار که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده، گفت: پس از اینکه دشمن در عرصه جنگ سخت به این نتیجه رسید که نمی تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را زمین گیر کند، تمام توان خود را در جنگ نرم متمرکز کرد. در این حال رهبر معظم انقلاب به عنوان دیده بان نظام همواره در خصوص این توطئه ها به مردم و مسئولین هشدار داده اند. تعبیر تهاجم فرهنگی از توطئه ها و قرارگاه برای موسسات فرهنگی توسط رهبری، نشان از سرمایه گذاری عظیم دشمن در این عرصه دارد.

وی با انتقاد از بی توجهی صورت گرفته به هشدارهای رهبری، گفت: دشمنان با گذشت زمان و غفلت توانستند خاک ریزهای زیادی از کشور را اشغال کنند که آثار آن را در سبک زندگی مردم و داشته هایی که انقلاب اسلامی بر پایه آن بنا شده بود می توان مشاهده کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به تعبیر ولنگاری فرهنگی از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: این تعبیری بود که رهبری نه برای دشمن بلکه برای افراد نظام که در این زمینه مسئولیت داشتند به کار بردند و نیروهای انقلابی میان مردم را به مبارزه و رویارویی با دشمن طلبیدند. رهبری با بیان اینکه اولویت ها میان مسئولان گم می شود، دستور آتش به اختیار دادند و تصریح کردند با توجه به شرایطی که امروز در نظام است و مشاهده می کنید در چارچوب نظام و قانون وارد عرصه شده و عملیات داشته باشید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: رهبری در میان مسئولان بر این موضوع تاکید کردند که اگر کشور در همه زوایای ممکن پیشرفت داشته باشد اما از لحاظ فرهنگی لطمه ببیند، انقلاب اسلامی دچار آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان ما برای فرهنگ اولویتی قائل نیستند، گفت: باید دید چند درصد از اعتبارات عمرانی در حوزه فرهنگ سرمایه گذاری می شود. نگاه دست دومی به فرهنگ کار را سخت و پیچیده می کند. هجمه دشمن، بی توجهی ما، نداشتن چشم انداز مناسب و موارد دیگر به فرهنگ صدمه زده است. باید اصلاحاتی در ساختار داشته باشیم. به عنوان مثال بخش هایی از ماموریت های فرهنگی ما متولی ندارد و از سوی دیگر برخی از مسائل چندین متولی دارد و هریک کار خود را به صورت مجزا انجام می دهند بدون اینکه توجهی به حوزه دیگر داشته باشند.

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید برای همه بخش های فرهنگی متولی و چشم انداز داشته باشیم تا با استفاده از آن بتوانیم دستگاه های مختلف را باز خواست کنیم که توانسته باشند اهداف حوزه فرهنگ را محقق کرده باشند./

انتهای پیام