شناسه خبر: ۵۲۰۰
بازدید: ۴۲۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۸ تیر ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: تشکیل جلسه فوق‌العاده در سازمان کنفرانس اسلامی با موضوع تخریب میراث فرهنگی فلسطین ضروری است

نصراله پژمان فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از تخریب میراث فرهنگی فلسطین و مسجدالاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی گفت: تخریب میراث فرهنگی فلسطین و بیت المقدس موضوع بسیار مهمی است که حتی یونسکو هم آن را محکوم کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزارت خارجه باید به صورت فعال و مؤثر در حوزه های بین المللی حضور پیدا کند، عنوان کرد: امروز ضمن اینکه وزارت خارجه ضعف هایی در حوزه داخلی دارد، گلایه هایی نیز نسبت به آن در حوزه بین المللی وارد است.

وی افزود: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نسبت به حقوق مردم فلسطین با دیپلماسی فعال وارد شود چرا که میراث فرهنگی آنها میراث فرهنگی ما نیز هست.

پژمان فر در ادامه با اشاره به ام القری بودن جمهوری اسلامی در میان کشورهای مسلمان بیان داشت: گزارش های مفصلی از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در خصوص تخریب میراث فرهنگی و خروج عتیقه از سرزمین فلسطین وجود دارد و حفاری های جدید اسرائیلی ها در این زمینه نگران کننده می نماید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این توجیه که بگویند میراث فرهنگی فلسطین در اولویت ما نبوده چون منافع آن برای ما نیست غلط است و ما انتظار داریم وزارت خارجه پیگیری تشکیل جلسه فوق العاده ای در سازمان کنفرانس اسلامی کرده و از نفوذ خود در این حوزه استفاده کند./

انتهای پیام