شناسه خبر: ۵۱۳۰
بازدید: ۴۲۶
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۱ تیر ۱۳۹۶

نماینده مردم مشهد و کلات: آویزان شدن از طناب برجام جز خفت و خواری برای ملت ما چیزی نداشت/ انتظار مردم ما، مقابله‌به‌مثل است

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر در مورد تشدید و تمدید تحریم‌های سنا علیه ایران، اظهار کرد: آن چیزی که در دیپلماسی باید به آن توجه کنیم این است که هر زمان از اقتدار خود کم کردیم و در مقابل رفتارهای خصمانه دشمن کوتاه آمدیم، آسیب‌پذیری ما بیشتر شده و ضربه‌های زیادی خوردیم.

وی افزود: در شرایطی که مقتدرانه ایستادیم و حقوق خود را گرفتیم، هم باعث خشنودی و سرافرازی ملت خود شدیم و هم توانستیم حقوق خود را ارتقا دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد: نمونه بارز این رفتار، مقتدرانه ایستادن ما در برابر رفتار بچه‌گانه و ترقی بازی چند داعشی بود که مشاهده می‌کنیم امروز موج خوشحالی و سرور را هم در ملت ایجاد کرد، هم ترس و وحشت را در دل دشمنان اضافه کرد و هم اقتدار کشور را بالا برد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران چند سال است که دیپلماسی خنده و وادادگی را تجربه کرده‌اند که نه‌تنها کشور را جلو نبرده بلکه روزبه‌روز کشور را با عقب‌افتادگی، چالش و بحران‌های متعددی مواجه کرده است.

پژمانفر ادامه داد: این موضوع باید برای کسانی که در داخل کشور شعار حل مسائل کشور با گفتگو و مذاکره را می‌دادند، درس عبرت شود؛ امروز آنان باید جواب زیاده‌خواهی‌های دشمن را بدهند و توضیح دهند چطور پای میز مذاکره زیاده‌خواهی‌ها را کنترل می‌کنند و از طرف یک دولت ظالم در برابر برجام پاره‌پاره شده‌ای که کارنامه چهارساله دولت بوده است، به مردم پاسخ می‌دهند؟

وی افزود: این افراد باید در برابر سؤال مردم که بعد از چهار سال، برجام چه عایدی برای ملت ما داشته است، پاسخ خود را ارائه دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی از طرح سؤال از وزیر خارجه خبر داد و تصریح کرد: من به‌شخصه در اولین فرصت این موضوع را از وزیر خارجه طرح سؤال خواهم کرد و قطعاً پیگیر این موضوع خواهم بود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من برجام دیگر هیچ‌گونه تعهدی برای کشور ما ندارد و کشور باید نسبت به این موضوع تصمیم بگیرد که در مقابل نقض برجام چه واکنشی نشان دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: انتظار مردم ما در برابر این رفتار غیرمنطقی آمریکایی‌ها، مقابله‌به‌مثل و تنبیهی است که باید برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی با اشاره به افرادی که می‌گویند برجام را باید با اروپا ادامه داد، گفت: اروپایی‌ها از خود هیچ اراده‌ای ندارند و نمی‌توانند افرادی باشند که حقوق ما را بعد از شکستی که از این موضوع داشته‌اند، حفظ کنند.

پژمانفر ادامه داد : چنگ زدن بیش‌ازحد به طناب پوسیده برجام و آویزان شدن از آن به‌جز خفت و خاری برای ملت ما چیزی نداشته و ندارد.

وی با اشاره به اینکه برجام به‌صورت مشروط پذیرفته‌شده است، گفت: یکی از شروطی که ما در پذیرش برجام پذیرفتیم، این است که در صورت نقص برجام باید به شرایط قبلی خود برگردیم، ما حتماً از دولت انتظار داریم تعهداتی که داده را نیز به حالت اولیه خود برگرداند و اجرایی شدن این موضوع را پیگیری می‌کنیم./

انتهای پیام