شناسه خبر: ۵۱۱۹
بازدید: ۵۹۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۱ تیر ۱۳۹۶

عضو شورای عالی فضای مجازی در بازدید از پلیس فتای خراسان رضوی: زیرساخت آرامش، امنیت است

حجت الاسلام والمسلمین ‌پژمانفر‌ نماینده مردم شریف مشهد و کلات ضمن حضور در پلیس فتا در جمع کارکنان ادارات مختلف این پلیس نیز حاضر و از نزدیک با ماموریت‌هاى پلیس فتا و عملکرد تخصصى واحدهاى مختلف در پلیس فتا بازدید کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات که خود عضو شوراى عالى فضاى مجازى کشور است در این بازدید عنوان کرد: با فرهنگ‌سازى و اطلاع‌رسانى به موقع در فضاى سایبر، قادر به پیشگیرى از مخاطرات این فضا خواهیم بود و در این رابطه راه‌اندازى شبکه ملى اطلاعات کمک شایانى به بهره‌ورى بیشتر از این فضا و ذخیره ارزى درکشور خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح‌کرد: سرانه اختصاص و مصرف اینترنت در استان پهناور خراسان رضوى و وجود ۱۱درصد از کل جرایمى که در حوزه فضاى سایبر اتفاق مى‌افتد در این استان، خود گویاى اهمیت کار و ماموریت‌هاى پلیس فتا در استان مى‌باشد.

وى افزود: به دلیل وجود بارگاه منور و ملکوتى امام هشتم سالانه در حدود ۲۰ میلیون زائر داخلى و خارجى میهمان على ابن موسى الرضا(ع) هستند و از آنجایى که دنیاى امروز دنیاى ارتباطات بوده و اخبار به سرعت تسرى مى‌یابد لذا مسئولیت پلیس فتا در برقرارى و حفظ آرامش که زیر ساخت امنیت مى‌باشد و رسیدگى به امور زائرین بویژه زائرین غیر ایرانى، سنگین‌تر بوده و از اهمیت بسزایى برخوردار مى‌باشد.

نماینده مردم مشهد با اشاره به حوادث اخیر و در حوزه پدافند غیر عامل گفت: اشاعه فرهنگ دروغ،‌ شایعه پراکنى، ایجاد نفاق در اقوام مختلف فرهنگى، مذهبى، ترور شخصیت و … از جمله هجمه‌هاى فرهنگى و فریب‌کارى دشمن خواند.

وى ادامه داد: مهمترین حربه دشمن در فضاى سایبر، پاشیدن بذر نفاق در جامعه با ایجاد “جو” بدبینى در بین احاد جامعه و سلب اعتماد از مسئولین بوده و راهکار مبارزه با این اقدام دشمن در فضاى سایبر، همدلى هرچه بیشتر و هوشیارى هم‌وطن ایرانى در استفاده صحیح از فضاى سایبر ‌شد.

نماینده مردم مشهد در پایان به منظور تسهیل در امور شهروندان، زائرین و مجاورین گرامى، ارتباط بیشتر با پلیس فتا در زمینه رفع چالش‌ها و موانع موجود را خواستار شد و از عملکرد این پلیس تخصصى ابراز رضایت نمود./

انتهای پیام