شناسه خبر: ۵۱۱۲
بازدید: ۴۹۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

انتقاد نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از پیشرفت کند طرح اینترنت ملی

نصراله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی گفت: متاسفانه طرح اینترنت ملی با وجود فواید مختلف آن، از نظر اقتصادی و فرهنگی برای مردم، پیشرفتی نداشته است و ما هنوز شبکه ملی اطلاعات نداریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، یکی از دلایل محقق نشدن اینترنت ملی کشور را منافع اقتصادی وزارت ارتباطات از فروش اینترنت بین المللی دانست و گفت: وزارت ارتباطات به دلیل سود چند هزار میلیارد تومانی که بابت فروش اینترنت خارجی بدست می آورد حقوق مردم را در داشتن اینترنتی با کیفیت و ارزان نادیده می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه مجلس در سال های ۹۵ و ۹۶ در مجموع حدود ۳ هزار میلیارد تومان به طرح اینترنت ملی اختصاص داد گفت: با وجود اختصاص این بودجه وزارت ارتباطات برای راه اندازی اینترنت ملی کاری نکرده است و وعده های دولت برای راه اندازی آن هر سال به سال بعد موکول می شود.

ایشان در انتها افزود:  راه اندازی اینترنت ملی هیچ محدودیتی را برای مردم در استفاده از اینترنت بین المللی ایجاد نمی کند و در حال حاضر مردم کشور گران ترین، ناامن ترین و کم کیفیت ترین اینترنت دنیا را استفاده می کنند./

انتهای پیام