شناسه خبر: ۵۰۳۲
بازدید: ۸۳۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی در تربت حیدریه: امام(ره) بر خلاف بسیاری از جریان ها، اسلام را راه نجات می دانست

نصراله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در جمع عزاداران ارتحال امام خمینی(ره) در شهر تربت حیدریه گفت: انقلابی که امام برنامه ریزی کرد و به ثمر رساند، در دنیا مثال زدنی و قابل مراجعه است و این ظرفیت بزرگی است که اسلام در جهت ارتباط برقرار کردن و نفوذ در مخاطب دارد.

ایشان افزود: اسلام ناب در همه جای دنیا اثرگذار بوده و امام خمینی در معرفی آن پیشگام بوده است. چنان که می بینیم در اروپا، آفریقا و آمریکا بعد از انقلاب ما، اسلام خواهی افزایش یافته است و تلاش جریان غرب برای اسلام هراسی، نشان از افزایش گرایش به اسلام دارد.

نماینده مردم مشهد و کلات عنوان کرد: ویژگی بارز امام این بود که اسلام و حقایق آن را باور داشت. بر خلاف خیلی ها که اسلام را جریان کارآمد نمی دانستند، امام(ره) راه نجات را اسلام می دانست و مردم را به اسلام به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات دعوت کرد. باید توجه کرد امروز هم تنها راه گریز از مشکلات همان اسلام است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه تأکید کرد:موضوع مهمی که امام به آن توجه داشت و به آن تکیه می کرد، ظرفیت مردم بود. ظرفیتی که مشکلات را یک به یک حل کرد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. در همان روزهایی که انقلاب پیروز شد، این در صحنه بودن مردم بود که بقای آن را تضمین کرد.

پژمانفر با اشاره به تصمیمات امام خمینی در جنگ تحمیلی افزود: امام(ره) کار جنگ را در میدان جنگ تمام کرد نه پای میز مذاکره. ایشان این نکته را دریافته بود که اگر بر مبنای انتظار آنها عمل شود، قطعا آنها پیروز میدان خواهند بود. ایشان بر مبنای قواعد و عقاید خود عمل کردند و با کمک الهی، نتیجه نیز گرفتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: امام دین را در جامعه اجرا کرد و اسلام اجتماعی را مبنا و قاعده حکومت الهی بیان کرد. در واقع امام رفتار سیاسی به معنای امروزی نداشت، بلکه رفتار ایشان دینی بود و همان حرف شهید مدرس را تکرار کرد که گفت «سیاست ما عین دیانت ماست».

پژمانفر متذکر شد: متأسفانه امروزه عده ای اسلام و مردم را محور نمی دانند و برای برون رفت از مشکلات، تمام توجه ایشان به بیرون از مرزها و غرب است. و این بر خلاف اصول انقلاب و عقیده امام راحل است که همیشه تأکید داشتند باید به اسلام توجه کرد، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

وی در پایان این ویژگی امام را مطرح کرد که ایشان در مسائل با کسی تعارف نداشت و حرف ها را دقیق و بدون حاشیه می گفت و خدا را شاکریم که کسی را با همان مبنا و منش، رهبر ما قرار داد و به راستی که مقام معظم رهبری، الگوی کامل و برحق امام خمینی(ره) است./

انتهای پیام