شناسه خبر: ۵۰۲۵
بازدید: ۴۴۶
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی: تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه با مشارکت چهار کمیسیون اصلی مجلس

نصراله پژمانفر با اعلام خبر تشکیل کمیسیون مشترکی برای بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه، گفت: این کمیسیون مشترک مجموعاً ۲۳ عضو خواهد داشت؛ ۱۰ نفر از کمیسیون اجتماعی، ۸ نفر از کمیسیون فرهنگی و مجموعاً ۵ عضو از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و صنایع و معادن.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شده است سه‌شنبه هفته آینده این کمیسیون مشترک اولین جلسه خود را تشکیل دهد و ابتدا در ارتباط با تعیین هیئت رئیسه و سپس مسائل دیگر کار تصمیم‌گیری شود.

پژمان‌فر به عنوان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه، ادامه داد: در ارتباط با بالابردن سطح این مجموعه، تلاش این است که مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری بتواند در جایگاه خودش نقش مؤثرتری را در کشور ایفا کند و از لحاظ ساختاری، بتواند ساختار مناسب‌تر، مستحکم‌تر و جدّی‌تری پیدا کند و به همین دلیل این طرح، طراحی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به تصویب یک فوریت رسیدگی به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در صحن علنی مجلس و بررسی آن در کمیسیون مشترک گفت: این طرح فواید و منافع بسیار زیادی دارد و اگرچه در مورد این ایده در کمیسیون فرهنگی مخالفانی وجود دارد، اما اکثریت نسبت به این موضوع نظر مساعد دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: منطق این طرح چنان قابل دفاع است که می‌توان هر کارشناسی را با استدلال‌های منطقی به عملیاتی کردن آن متقاعد کرد و با توجه به اینکه یک فوریت این طرح تائید شد می‌توان در یک بازه زمانی کوتاهی مقدمات طرح را بررسی کرده و بعد از نهایی شدن آن به صحن علنی و برای تصمیم نهایی فرستاده شود./

پایان پیام