شناسه خبر: ۴۹۸۱
بازدید: ۴۱۵
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی: دولت یازدهم هیچ عملکرد قابل ارائه‌ای در خصوص جمعیت نداشته است

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در نشست تخصصی بررسی عملکرد دولت یازدهم در حوزه جمعیت، اظهار کرد: متأسفانه دولت یازدهم هیچ عملکرد قابل ارائه‌ای در خصوص جمعیت نداشته است و این موضوع در حالی است که این دولت سیاست‌های کنترل جمعیتی را همچنان به صورت پنهان اجرا کرده و ادامه داده است. این دولت آموزش‌ها و همچنین خدمات کنترل جمعیت را در طول این سه سال ادامه داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در طول این سه سال پس از ابلاغ سیاست‎های کلی جمعیت، موضوع سقط جنین نیز همچنان به قوت خود باقی مانده است. اگر چه مجلس آن را ممنوع اعلام کرده بود اما متأسفانه عدم شفافیت در قانون اساسی باعث بروز سوءاستفاده در این زمینه شد.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: همچنین افرادی که به هر دلیلی انگیزه سقط جنین دارند، هیچ پاسخ منفی از مراکز بهداشتی و درمانی دریافت نمی‌کنند. مشاوره غلط در زمینه سقط جنین باعث بروز چنین مسائلی است و حتی در مواردی که ممکن است نوزاد به صورت ناقص به دنیا نیاید نیز برخی از پزشکان سقط جنین را تجویز نموده و انجام می‌دهند.

وی متذکر شد: در حوزه انتخابیه بنده که شهر مشهد است این موضوع به وفور مشاهده می‌شود و برخی از افراد با مراجعه به بنده اعلام کردند که برای کودکی که مجوز سقط صادر شده و این عمل انجام نشده است، بعد از به دنیا آمدن نوزاد، شاهد این مسأله بودیم که کودک به دنیا آمده هیچ نقصی نداشته است. ضروری است در خصوص باروری، غربالگری بی علت و مشاوره‌های غلط از طرف برخی از پزشکان ارائه نشود و اگر تشخیص‌ها غلط است آنها را اصلاح کنیم زیرا جان یک انسان در میان است./

انتهای پیام