شناسه خبر: ۴۹۰۴
بازدید: ۴۰۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

نپرداختن به موضوعات فرهنگی در مناظره‌های تلویزیونی اشتباه بزرگی است

نصراله پژمانفر با انتقاد از درنظر نگرفتن حوزه فرهنگ در محورهای مورد بحث مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نپرداختن به این عرصه اشتباه بزرگی است زیرا چالش های فرهنگی موجب نگرانی رهبر انقلاب و صاحبنظران حوزه فرهنگ بوده و این ضعف و نگرانی در آینده کشور را تهدید خواهد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی که در مناظره‌های انتخاباتی باید به آن توجه شود، عرصه فرهنگی است، اظهار کرد: امروزه اتفاقا روشن شدن مواضع افراد در حوزه فرهنگ یکی از موضوعات مهم است و تقابل اصلی در بین دیدگاه نامزدها در حوزه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: نگاه به سبک زندگی مردم، توجه به نیازهای فرهنگی، تدابیر مربوط به حوزه کتاب، سینما و هنر، رویکردهای فرهنگی، نوع حمایت‌ها، واگذاری‌های بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، تمرکزگرایی یا تمرکززدایی در حوزه فرهنگ و غیره از جمله موضوعات و مسائلی است که مردم درگیر آن هستند و باید نسبت به آنها پاسخ داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امروزه در کشور وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد از این رو هر نامزد ریاست جمهوری باید برای این بخش برنامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستیابی به اقتصاد پویا، رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی و غیره نیاز به فرهنگ‌سازی دارد از این رو باید به مسائل فرهنگی توجه جدی شود، خاطرنشان کرد: به مسئولان و تصمیم‌گیران در این حوزه توصیه می‌کنم که نسبت به طرح مسائل فرهنگی در مناظره‌های انتخاباتی دقت داشته باشند و نسبت به بازنگری رویکرد کنونی مناظره‌ها اقدام کنند.

به گزارش خانه ملت؛ سه برنامه مناظره برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به صورت موضوعی در نظر گرفته شده که به ترتیب با محوریت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برگزار می شود./

پایان پیام