شناسه خبر: ۴۸۸۱
بازدید: ۵۲۰
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۶

پژمانفر: ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست جمهوری ضعف قانونی ندارد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ‌با اشاره به ثبت نام گسترده افراد برای انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد داد ستاد انتخابات در وزارت کشور می‌بایست با توجه به کلیات قانون اساسی شرایط حداقلی داوطلبین را احراز کند.

‌حجت الاسلام نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در قانون اساسی صراحتا گفته شده که داوطلبین می‌بایست رجال سیاسی بوده و سابقه مدیریتی داشته باشند.

وی افزود: این مسئله به بررسی دقیقی نیاز ندارد و چنانچه صرفا یک بررسی حداقلی در زمان ثبت نام افراد توسط وزارت کشور صورت بگیرد حدود هشتاد درصد افرادی که ثبت نام کردند رد می‌شدند و از این فضای نامناسب در ابتدای راه جلوگیری می شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضعف قانونی درخصوص مسئله ثبت نام افراد در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: افراد بی‌سواد یا کم سن و سالی که ثبت نام کردند مشخص است سابقه مدیریتی ندارند و رجال سیاسی نیستند، بنابراین می‌بایست در همان مرحله اول از ثبت نام اینگونه افراد جلوگیری شود.

پژمانفر ادامه داد: زمانی که مجموعه‌ای قصد استخدام نیروی متخصصی را دارد، طبیعتا کسانی ثبت نام می‌کنند که حداقل شرایط را دارا باشند و به نظرم از ناحیه دستگاه‌های اجرایی کوتاهی صورت گرفته و باید حداقل شرایط افراد را بررسی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این فضای بی در و پیکری که به وجود آمده باعث وهن جمهوری اسلامی می‌شود و هزینه، وقت و بیت المال هدر می‌رود.

وی با ابراز این عقیده که مکانیزم جلوگیری از این وضعیت به وجود آمده در وزارت کشور است گفت: ضعف قانونی نه در ارتباط با این موضوع و نه در مرحله اجرا وجود ندارد و اگر مدیریت داشته باشیم این مسائل اتفاق نمی‌افتد.

پژمانفر گفت: علاوه بر این مطلب سال‌های اخیر شاهد ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری بوده‌ایم که برخی گفته‌اند منظور از رجال سیاسی شامل زنان هم می شود، اما شاهد این هستیم که در هر نوبت شورای نگهبان خانم‌ها را در هر شرایطی که بودند ردصلاحیت کرده است و مشخص می‌شود که قانون عملا اجازه ثبت نام کردن خانم ها در انتخابات ریاست جمهوری را نمی‌دهد.

انتهای پیام