شناسه خبر: ۴۸۷۱
بازدید: ۴۸۷
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۶

بررسی سه طرح عادی درباره نحوه اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی/ طرح‌ها تلفیق و تجمیع می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وجود سه طرح با عناوین و مسیر مشترک درخصوص نحوه اداره صداوسیما و نظارت بر آن در مجلس، خواستار تجمیع این طرح‌ها برای دستیابی به کیفت بهتر و تسریع در حصول نتیجه شد.

نصراله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تعدد طرح‌های مرتبط با نحوه اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر آن، درخصوص نحوه رسیدگی کمیسیون فرهنگی به این طرح‌ها توضیح داد: از آنجا که سه طرح با عناوین و مسیر مشترک در رابطه با اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی مجلس وجود دارد، بهتر است این طرح‌ها به بهترین شکل با یکدیگر تلفیق و ادغام شود تا طرحی جامع به منظور دستیابی به کیفت بهتر و تسریع در حصول نتیجه در صحن علنی مجلس تصویب شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: یکی از این طرح‌ها قدیمی بوده و پس از رسیدگی کمیسیون فرهنگی به آن در مجلس هشتم و نهم، حتی در نوبت رأی‌گیری قرار گرفت اما به دلیل پایان دوره مجلس مسکوت ماند. دو طرح دیگر نیز متعلق به مجلس فعلی است که از سوی آقایان مطهری و کاتب طراحی شده‌اند که یک فوریت طرح آقای مطهری در صحن علنی رای نیاورد.

وی ادامه داد: به اعضای کمیسیون فرهنگی تذکر داده شده که پس از این، هر سه طرح عادی را مدنظر قرار داده و به جمع‌بندی برسند تا کمیسیون و صحن مجبور به بررسی چندین طرح نشوند چراکه این کار هم به ضرر طراحان است و هم زمان بسیاری را هدر می‌دهد و هم مخالف رویه صحیح قانون‌نویسی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگرچه هر نماینده آزاد به ارائه طرح است اما بهتر بود طرح قدیمی را مورد بررسی قرار داده و با پیشنهادات خود تکمیل می‌کردند تا نخواهند راه رفته را دوباره طی کنند./

انتهای پیام