شناسه خبر: ۴۸۶۹
بازدید: ۳۹۷
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۶

پژمانفر: دولت در حوزه اقتصادی خوب عمل نکرد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای و نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا درباره «شعار» سال ۹۶ و اهمیت بحث «اقتصاد مقاومتی»، گفت: از سال ۹۴ تا کنون از سوی رهبر انقلاب به امر اقتصاد مقاومتی تاکید می‌شود، بر همین اساس تکلیف دولت در توجه به این امر مهم مشخص شده است.

وی افزود: شاهد هستیم که با وجود تشکیل کمیته‌ای مستقل برای امر «اقتصاد مقاومتی» هنوز نتیجه مطلوب در خصوص این درخواست رهبر انقلاب اسلامی حاصل نشده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، بیان داشت: بخش‌های تولیدی و خصوصی که زیرساخت اقتصاد مقاومتی هستند امروز کاملا با مشکل مواجه و برخی حتی در مرز از بین رفتن هستند. علی‌رغم اینکه رهبر معظم انقلاب نیز برای احیای بخش‌های خصوصی و تولیدی حتی راهکار عملی ارائه کرده‌اند، هنوز هیچ توجهی از سوی دولت یازدهم به این بخش‌های مهم نشده است.

وی با سفارش به دولتمردان، گفت: دولت روحانی در پایان عمر کاری خود حداقل کاری که می‌تواند بکند این است که در بحث اقتصاد مقاومتی ورود عملی کرده و بگوید برای این امر مهم گام‌هایی را برداشته است. واقعیت امر این است که دولت کنونی احتمال دارد برای ۴ سال دیگر در مسند اجرا نباشد و بهتر است در همین زمان باقی مانده حرکتی در جهت احیای اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

حجت الاسلام پژمان‌فر در پایان با اشاره به دغدغه‌های دولت روحانی، گفت: دولت در دوره فعالیت خود بیشترین تمرکز و دغدغه خود را معطوف «برجام» کرد و چه بهتر است در زمان باقی مانده، کمی هم به بحث‌های اقتصادی توجه کند.