شناسه خبر: ۴۸۴۷
بازدید: ۱۱۹
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۵ فروردین ۱۳۹۶

پژمانفر: تعیین رابط در مجامع استانی/ ایجاد ساختار در مسیر هم‌افزایی قرآنی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی در سال ۹۶ که عصر دیروز دوشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در محل خبرگزاری ایکنا برگزار شد، ضمن عرض تبریک سال جدید بیان کرد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است و باید کمک کنیم تا در این زمینه گام‌هایی را برداریم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: تلاش‌مان را می‌کنیم که ساختاری در بحث‌های قرآنی تشکیل دهیم و در این دوره از مجلس پا را فراتر از یک فراکسیون نهاده‌ایم. با توجه به مسئولیتی که بنده در مجلس شورای اسلامی دارم با تمامی مجامعی که در هر استان وجود دارد ارتباط برقرار کردیم، چنان‌که در هر یک از استان‌ها نمایندگان مجلس مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند.

وی در ادامه افزود: در هر یک از مجامع استانی یک رابط استانی را تعیین کرده‌ایم که در زمینه توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت‌(ع) بتوانند گام‌های مؤثری را بردارند. برای این امر و گسترش آن نیز تدابیری اندیشیده شده است، به این صورت که با وزیر کشور و استانداران سراسر کشور مکاتبه شده است و نمایندگان مجامع با اساتید معرفی شده‌اند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این راستا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مکاتباتی داشته‌ایم و وزیر ارشاد نیز با تمام مدیران و معاونان پیگیری‌هایی انجام داده‌اند و زمینه ارتباط با آن نماینده را فراهم کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تشکل‌های استانی باید ترغیب شوند که به سراغ رابطان ما در استان‌ها بروند تا هم‌افزایی صورت گیرد، چنان‌که در مجلس شورای اسلامی نیز اگر مباحثی مانند اعتبارات و نظارت بر عملکرد لازم باشد به صورت هم‌افزا صورت می‌پذیرد، هم‌چنین این مجامع نیز به صورت مرتب برگزار می‌شود و از نهادهایی مانند شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و … در آن شرکت می‌کنند.

پژمان‌فر بیان کرد: در جلسه‌ای که هفته ‌‌‌‌‌آینده تدارک دید‌ه‌ایم در خدمت محمدباقر نوبخت خواهیم بود تا برنامه‌های قرآنی دولت در این زمینه را شرح دهند و ما نیز پیگیری کنیم، هم‌چنین وزیر آموزش و پرورش نیز از جمله میهمانان جلسات بعدی ما خواهند بود و در این زمینه تکالیفی که بر عهده وزارت آموزش و پرورش است، پیگیری خواهد شد./

انتهای پیام