شناسه خبر: ۴۸۴۴
بازدید: ۴۰۹
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

پژمانفر: تبلیغ کالاهای خارجی در بیلبوردها رویکردی متناقض با اقتصاد مقاومتی است

نصراله پژمانفر با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی برای تحقق شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال»، گفت: برای همگان مشهود است که مسائل فرهنگی تاثیر بسزایی در عرصه‌های مختلف خصوصا اقتصادی دارد؛ از این رو بدون توجه به ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی نمی‌توان به اهداف درنظر گرفته شده دست یافت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با تامل در روند جهش اقتصادی کشورهای مختلف می‌توان دریافت که آنها با اولویت قرار دادن مسائل فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به دستاوردهای قابل توجه رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه گرچه امروزه دغدغه اصلی کشورمان توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: از این رو باید اذعان کرد که مطمئنا رسیدن به آرمان‌های مدنظر بدون نگاه فرهنگی و خودباروی تحقق نمی‌یابد.

پژمان‌فر ضمن تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تولید و اشتغال در کشورمان محقق شود باید فرهنگ مصرف صحیح و جلوگیری از اسراف را نهادینه کنیم، ادامه داد: مردم باید بدانند که اگر اولویت مصرفشان کالای تولیدی داخلی باشد، با هر خریدشان فرصت تلاش برای تولید داخلی دیگری را ایجاد کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید از فرهنگ‌سازی در تولید کالای بهتر و ارائه محصولات کیفی‌تر غافل شویم، تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی نباید صرفا به بازگشت سرمایه توجه کنند زیرا تولید کالای مرغوب افتخاری برای خودشان و کشورمان است از این رو بدون توجه به زیرساخت‌های فرهنگی نمی‌توان به این اهداف رسید.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: باید از طریق تریبون‌های مختلف مانند سینما، حوزه نشر کتاب و غیره که در گفتمان‌سازی نقش دارند نسبت به ایجاد گفتمان پایدار تلاش جدی صورت بگیرد.

تبلیغات کالاهای خارجی در بیلبوردهای شهرها، رفتاری متناقض با اقتصاد مقاومتی است

وی ضمن انتقاد از تبلیغات کالاهای خارجی در تابلوها و بیلبوردهای سطح شهرها، اظهار کرد: وقتی در خیابان‌های شهرها مردم را به سمت استفاده از کالاهای خارجی و مصرف بیشتر سوق می‌دهند، می‌توان گفت که شاهد رفتار متناقضی با «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» هستیم زیرا این مهم بر خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

پژمان‌فر با تاکید بر اینکه باید نظارت بر عملکرد دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی صورت بگیرد و ممیزی در این راستا وجود داشته باشد، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی و غیره باید نسبت به پیگیری چنین مسائلی جدی وارد شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در آغاز سال جاری و طی مکاتبه‌ای با دستگاه‌های اجرایی مشهد، نسبت به استفاده کردن از برندهای خارجی تذکر دادم و از دستگاه‌ها خواسته شد تا در این خصوص گزارشی ارائه کنند./

پایان پیام