شناسه خبر: ۴۸۴۰
بازدید: ۴۲۲
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

پژمانفر: مساجد، در گذشته محور بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و آموزشی محلات بودند

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، گفت: من مدت زیادی، امام جماعت برخی مجموعه‌های دانشجویی، اداری و حوزوی بودم اما هیچگاه امام جماعتِ یک مسجد نبودم.

وی با بیان اینکه زمان سال تحویل، فرصت حضور مردم در فضایی معنوی است، اضافه کرد: مساجد به دلیل گستردگی آن در تمام شهرها و روستاها، بهترین مکان برای لحظه تحویل سال هستند، البته حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان، خوب است ولی به دلیل کمبود یا نبود این اماکن مذهبی در برخی مناطق کشور، مساجد، در آن‌ها انتخابِ بهتری هستند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروزه، برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کمترین بهره‌برداری از مساجد می‌شود و میزان استفاده بهینه از این خانه‌های خدا در طی شبانه‌روز، ۲ ساعت است، درحالی که باید مهم‌ترین مرکز برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی باشند.

پژمانفر با اشاره به راه‌اندازی «کانون مکتب محمدی» در سال ۱۳۵۷ توسط وی و برخی از دوستانش در یکی از مساجد مشهد، اضافه کرد: آن مسجد، محور بسیاری از فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و آموزشی محله بود، به طوری که خانواده‌ها برای تقویت پایه‌های علمی فرزندان‌شان، آن‌ها را در کلاس‌های تقویتی مانند فیزیک، شیمی و ریاضی آن مسجد، ثبت‌نام می‌کردند.

وی با اشاره به ۲۰ ساعت، فعالیت مفید روزانه برخی مساجد کشور، گفت: باید مساجد به سمت فعالیت‌های بیشتر حرکت کنند زیرا فعالیت‌های انجام شده در مساجد، بهترین کارایی را دارند./

انتهای پیام