شناسه خبر: ۴۸۳۰
بازدید: ۴۰۴
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۶

پژمانفر: نظارت مجلس بر عملکرد سازمان های فرهنگی همراه با حساسیت است

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر وزیر فرهنگ تعامل مجلس شورای اسلامی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چگونه است، به شبستان گفت: مجلس باید همیشه این حس را داشته باشد که در واقع بخشی از ظرفیت نظام است،کما اینکه مسئولان اجرایی هم باید همین حس را داشته باشند که بخشی از ظرفیت نظام هستند. ما بر اساس قانون اساسی که تفکیک قوا شده است، معتقدیم ظرفیت ها باید کنار هم قرار گیرند تا کشور به خوبی و درستی اداره شود.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: ما همیشه این حس را داشتیم و سعی کردیم در دایره اختیارات خودمان برای دستگاه های اجرایی کمکی باشیم. ممکن است نسبت به شخص وزیر گلایه هایی داشته باشیم اما معنایش این نیست که نسبت به آن وزارتخانه گلایه داشته باشیم. لذا طبیعتا وقتی شخص جدیدی به عنوان وزیر می آید، تمام بحث های گذشته صفر می شود و تلاش می کنیم که وزیر جدید در فضایی سازنده کار را پیش ببرد.

وی در پاسخ به این سوال که مجلس چگونه بر عملکرد نهادهای فرهنگی دولتی و غیردولتی که بودجه می گیرند نظارت می کند، گفت: ما چند کمیته داریم که در طول سال بخش قابل توجهی از کارشان پیگیری فعالیت های این مجموعه هاست. بر اساس عملکردی که مجموعه ها دارند، گزارش های مختلفی از راه های مختلف از مجموعه ها گرفته می شود. ما چند بازوی اجرایی برای نظارت بر عملکرد دستگاه های مختلف فرهنگی داریم که بخشی از آن در حوزه سازمان های رسمی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات است. بخشی در قالب گزارش هایی که تیم های مرتبط با مجموعه هستند، تهیه می شود. سعی می کنیم یک مقدار جدی و با حساسیت لازم این مسایل را پگیری کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به مخاطبان شبستان برای ایام نوروز مطالعه چه کتاب ها و دیدن چه فیلم هایی را توصیه می کنید، عنوان کرد: چندین کتاب است که رمان هایی است مربوط به دفاع مقدس. مقام معظم رهبری بر این کتاب ها تفریظی دارند. این کتاب ها به نظرم کتاب های جالبی است و خیلی می تواند سازنده باشد. فیلم های خوبی در جشنواره فیلم فجر امسال داشتیم، اگرچه برخی از فیلم ها مناسب نبودند. من فیلم ” ویلایی ها ” را دیدم. فیلم جالبی بود.‌ فیلم های مختلف و خوبی داریم که مردم می توانند ببینند و با خانواده به سینما بروند اما چون اکران های نوروزی را نمی دانم، نمی توانم پیشنهاد خاصی دهم./

انتهای پیام