شناسه خبر: ۴۸۰۲
بازدید: ۴۱۱
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

پژمانفر در نشست خبری:فعالیت‌های قرآنی دوهزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

نشست خبری «بررسی اعتبارات قرآنی سال ۹۶» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در مجلس برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت: برای امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که در نهایت، ۲۵ میلیارد تومان آن تأمین و به صندوق توسعه فعالیت‌های قرآنی واریز شد.

او ضمن گلایه از سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: ما در کمیسیون فرهنگی طی مطالعاتی به این نتیجه رسیده بودیم که فعالیت‌های قرآنی، سالانه دوهزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و این‌که این رقم به ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده، غیرقابل توجیه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این‌که بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۵ توسط خود دولت کارشناسی شده بود، ادامه داد: سوال ما این است که اگر آن ۲۰۰ میلیارد کارشناسی خودتان بود، در بودجه سال ۹۶ چرا به ۱۰۰ میلیارد تومان تبدیل شده است.

وی با اشاره به این‌که باید تلاش کنیم تمام این ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به‌طور کامل تخصیص پیدا کند، افزود: اولین جلسه فراکسیون قرآن و عترت پس از تعطیلات نوروز با حضور آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار خواهد شد و در آن جلسه، طی تفاهم‌نامه‌ای، جذب این بودجه در تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

پژمانفر در ادامه، استفاده از ظرفیت مردمی در مسائل فرهنگی، گسترش وقف‌های قرآنی، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق افق‌های پیش‌رو را مسائلی دانست که باید به موازات تلاش برای جذب بودجه به آن توجه داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این‌که فعالان قرآنی اکنون با دست خالی مشغول فعالیت هستند و باید برای آن‌ها نهضت شکرگزاری تشکیل شود، گفت: خانواده‌ای را در خراسان جنوبی می‌شناسم که با قبول روزه و نماز استیجاری، هزینه کلاس قرآنی را تأمین می‌کند و تا کنون ۱۵ حافظ قرآن در آنجا تربیت شده‌اند.

وی در این راستا از برگزاری جلساتی با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد درباره واگذاری نمایشگاه قرآنی به بخش مردمی خبر داد.

او همچنین از برگزاری اولین نشست فراکسیون قرآن و عترت در سال ۹۶ با حضور نوبخت – رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور – در راستای ارتقای سطح تعامل دولت و مجلس در حوزه‌های فرهنگی خبر داد./

انتهای پیام