شناسه خبر: ۴۷۹۱
بازدید: ۳۹۵
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵

ضرورت هم‌افزایی سازمان‌ها و تشکل‌های قرآنی/ لزوم دستیابی به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه عصر دیروز (دوشنبه، ۲۳ اسفندماه) در محل کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد.

نصراله پژمانفر در ابتدا با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به دنبال برنامه‌ریزی به منظور حمایت ویژه از فعالیت‌های قرآنی در سراسر کشور هستند، گفت: بر این اساس تلاش شده برای ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مجلس شورای اسلامی با دستگاه‌های متولی حوزه قرآنی به طور ماهانه جلسات مستمری برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید زمینه پاسخگویی دستگاه‌های مختلف در خصوص اعتبارات قرآنی ایجاد شود، اظهار کرد: بر اساس روال موجود نمی‌توان به اهداف مد نظر در این عرصه دست یافت.

وی با بیان اینکه فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی باید تلاش کند تا پایان مجلس دهم اقدامات کمی و کیفی در خصوص توسعه فعالیت‌های قرآنی انجام دهد، ادامه داد: باید یادآور شد که گسترش فعالیت‌های قرآنی نباید انحصار به کلانشهرهایی مانند تهران داشته باشد بلکه این مهم باید در تمام کشور رواج یابد.

پژمانفر با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تکلیف شده که در همه مساجد شهرها و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت، کانون فرهنگی تربیتی مساجد ایجاد شود، تصریح کرد: این مهم در ترویج فعالیت‌های قرآنی تأثیر بسزایی دارد./

انتهای پیام