شناسه خبر: ۴۷۵۳
بازدید: ۵۲۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

حج تمتع ۹۶ نباید با عقب‌نشینی از حقوق ملت برگزار شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات حج تمتع ۹۶ گفت: برگزاری حج تمتع سال آینده نباید به قیمت عقب‌نشینی از حقوق ملت باشد و تمامی شروط ما باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره مذاکرات حج سال ۹۶ و لزوم تمکین طرف سعودی برای تامین امنیت زائران کشورمان اظهار کرد: هنوز اطلاعات خاصی از پذیرش یا عدم پذیرش حجاج ایرانی بعد از مذاکرات این دوره را نداریم اما گویا رایزنیها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از حقوق ملت نباید عقب‌نشینی کرد، ادامه داد: مردم ما موضوعاتی که باعث توهین و تحقیر به آنان شود را چشم‌پوشی نمی‌کنند؛ تمامی خواسته‌های مردم و شروط مذاکره‌کنندگان باید در مذاکرات حج تمتع ۹۶ لحاظ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله بی‌حرمتی به نوجوانان کشورمان، توجه به حقوق شهدای منا، امنیت زائران، توجه به مسائل فرهنگی، برائت از مشرکین و حتی برگزاری مراسم دعای کمیل باید مورد توجه باشد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین پژمانفر حقوق مردم ایران در مذاکرات منتج به حج ۹۶ باید لحاظ شود که مردم نیز قطعاً بر آن تاکید ویژه‌ای دارند./

انتهای پیام