شناسه خبر: ۴۷۴۳
بازدید: ۴۴۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

پژمانفر: گروههای افراطی و تکفیری دست نشانده دشمنان اسلام هستند

سید علی العلاق رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی مجلس ملی عراق عصر یکشنبه – ۱۵ اسفند- با نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

پژمان فر در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات و اشتراکات دیرینه فرهنگی و مذهبی میان مردم مسلمان دو کشور گفت : پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی میان دو ملت مسلمان پشتوانه محکمی برای توسعه ارتباطات سیاسی، فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین می باشد.

وی افزود: مجالس دو کشور میتوانند به تسهیل ارتباطات مردم دو کشور کمک فراوانی نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گروههای افراطی و تکفیری را دست نشانده دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد : گروههای تروریستی به ظاهر مسلمان به دنبال تضعیف امت اسلامی می­باشند که با هوشیاری و وحدت کشورهای اسلامی باید نقشه حامیان غربی آنان را نقش برآب کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان توسعه مراودات میان مجالس و کمیسیون­های تخصصی در فرآیند تصویب قوانین و انتقال این تجارب و بر استفاده از گفتمان اسلامی در جهان تأکید کرد.

در ادامه این دیدار سید علی العلاق رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی مجلس ملی عراق با قدردانی از حمایتهای دولت و مردم ایران از دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران را دوست و یار واقعی این کشور خواند و افزود : دولت و مردم عراق هیچگاه حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروههای تروریستی در عراق را فراموش نمی­کنند.

رئیس کمیسیون اوقاف و امور دینی مجلس ملی عراق بر ضرورت انسجام و اتحاد میان مسلمانان تأکید و تصریح کرد : دشمنان همواره بدنبال ایجاد تفرقه میان اقوام و مذاهب اسلامی هستند.

وی افزود : مجلس و دولت عراق بر وحدت میان قومیت ها و مذاهب مختلف در عراق تأکید ویژه ای دارد.

سید علی العلاق در پایان با تشریح وظایف کمیسیون اوقاف و امور دینی مجلس ملی عراق بر تبادل تجارب میان کمیسیونها تخصصی مجالس دو کشور تأکید کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار سید مصطفی ذوالقدر، احمد سالک، احمد مازنی، جمشید جعفرپور و سیده فاطمه ذوالقدر از اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور داشته و بر توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و ارتباطات پارلمانی فیمابین تأکید کردند./

انتهای پیام