شناسه خبر: ۴۷۱۰
بازدید: ۴۱۰
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۵

پژمانفر: خدمات محرومیت زدایی در وسعت و ابعاد بیشتری انجام گیرد

نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری محرومیت زدایی میان جبهه جهادی منتظران خورشید و بانک سینا اظهار داشت: خدماتی که از سوی گروه‌های جهادی ارائه می‌شود به طور یقین از تاثیرات و برکات فراوانی برخوردار است و از اینرو شاهدیم که نتایج ارزنده ای در رفع مشکلات مردم و نظام داشته است.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهم در سازندگی کشورمان داشته اند افزود: با بهره گیری از ظرفیت مردمی توانسته ایم بسیاری از مشکلات ساختاری کشورمان را برطرف کنیم. حضور مردم در عرصه های مختلف بسیار سازنده و ارزنده بوده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه گره‌ گشایی خوبی توسط گروه‌های جهادی انجام گرفته است افزود: دفاع مقدس در کشورمان یکی از نمادهای حضور موثر مردم در تاریخ ایران بوده که تجربیات فراوانی درباره نقش سازندگی مردم داشته است. در این مسیر بسیج سازندگی و گروه های جهادی تداوم بخش این حرکت مردمی است.

پژمانفر در ادامه به نقش موثر گروه‌های جهادی پرداخته و اضافه کرد: حرکت جهادی در قالب محرومیت زدایی دارای اثرات فردی و گروهی در جامعه محسوب می‌شود. صرفنظر از اینکه مولفه مهم در خودسازی جهادگران بوده در مدیریت آینده کشورمان هم تاثیرات فراوان دارد. بانک‌ها از جمله نهادهای موثر در ارائه خدمات بهینه به مردم تلقی شده و نقشی خاص در باور مردم کشورمان دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: باید حرکت مخلصانه گروه های جهادی و نهادهای مالی اعم از بانک ها و موسسات مالی را با هم تلفیق کرد تا خدمات محرومیت زدایی در وسعت و ابعاد بیشتری انجام بگیرد. از اینرو انتظار می‌رود تا بانک ها اقدامات موثری را در راستای اعتبار سنجی، رفتار صادقانه ، ارائه خدمات بیشتر و نظام پاسخگویی دقیق را مدنظر قرار داده تا بتوانند اعتماد روزافزونی از سوی مردم را در اختیار گرفته و در جهت پیشبرد اهداف خدمات رسانی بهره گیری کنند.

وی اشاره کرد: مردم درصدد این هستند که سیستم بانکی کشورمان برطبق ضوابط قانونی پیش رود چراکه فعالیت مالی در شاکله قانونی می‌تواند کمک های مردمی بیشتری را جذب کند. با وجود اختیاراتی که در حوزه نظام بانکی وجود دارد از اینرو اختیارات بانکی در مسیر فعالیت های مردم محورانه قرار بگیرد . کمک های مالی که از سوی بانک سینا صورت گرفته علیرغم اینکه نقش خیرخواهانه در رفع محرومیت کشورمان دارد می‌تواند وسیله موثر تبلیغات محیطی هم محسوب شود و در حقیقت یک تیر و دو نشان است خدمت رسانی را با تبلیغات موثر ترکیب ساخته است.

پژمانفر در ادامه گفت: گروه‌های جهادی نقش سازندگی خاصی برای جوانان کشورمان دارد و حرکت جهادی باب توشه اندوزی در مسیر پر تلاطم زندگی محسوب شده و امیدوارم که روز به روز توسعه و رشد بیشتری داشته باشند. با توجه به اینکه محرومیت زدایی یکی از محوریت ‌های مهم گفتمان دینی و در قانون مجلس شورای اسلامی هم در اصل ۴۴ آمده است لذا بهره گیری از توان مردمی نقش سازنده در دستیابی به این هدف مهم را دارد. جا دارد از همه رسانه هایی که در زمینه محرومیت زدایی نقش ویژه ایفا کرده تقدیر و تشکر داشته باشم.

همچنین در این جلسه رنجبران مجری برنامه دستخط هم اظهار داشت: محرومیت زدایی از مناطق محروم کشورمان یکی از اهداف متعالی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود از اینرو این مهم در برنامه دستخط هم در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: برنامه دستخط چشم اندازی برای معرفی مناطق محروم بود و از سوی دیگر حمایت مالی از سوی بانک سینا را بهمراه داشته که توانسته کمک های مردمی را در قالب شماره حساب و شماره کارت به جمع آوری این اقدامات مالی خیراندیشانه مردم داشته باشد و به نظر می‌رسد آغاز گر خوبی برای تداوم بخشیدن به مسیر محرومیت زدایی بوده است. شایان ذکر است که برای پیشبرد بهتر نهادهایی همچون دادستانی و بسیج سازندگی هم حضوری پررنگ داشته‌اند./

انتهای پیام