شناسه خبر: ۴۶۹۹
بازدید: ۱۸۹
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵

امیدواری رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به رشد تئاتر شهرستان‌ها/ تجلیل از مقام ۳ پیشکسوت تئاتر کشور

حجت الاسلام پژمانفر طی سخنانی در مراسم اختتامیه جشنواره بسیج عنوان کرد: امروز آنچه در نظام هستی باعث پایداری یک امر میشود چیزی است که با خدا گره خورده باشد. امروز ما در شرایطی قرار گرفتیم که دنیا برای شنیدن حرف های ما منتظر است و زبان هنر تنها زبانی است که میتواند این پیام ها را منتقل کند همان ظرفیتی که ما از ان غافل بودیم.

پژمان فر با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی سعی مان این است که به عنوان برادر کوچک کمک به عزیزانی کنیم که عمر خود را دراین مسیر قرار دادند، توضیح داد: تلاش میکنیم زیرساخت های مناسب را در این زمینه فراهم کنیم یکی از مسائل مهجور در فرهنگ و هنر کشور، تئاتر است که ظرفیت بالا و زنده ای دارد که در هیچ نوع هنر دیگری موجود نیست. تلاش داریم زمینه های حضور بیشتر را در عرصه های داخلی و خارجی فراهم کنیم.

*فضا را برای نسل‌های بعد هم فراهم کنیم

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: آنچه مهم است شور و نشاطی است که جشنواره ها به جوانان منتقل میکند. ما باید این فضا را برای نسلهای بعد هم فراهم کنیم. همین جشنواره در مساجد با حضور گروهای تئاتر و سرود باید احیا شود.

پژمان فر با اشاره اینکه در جلسه با وزیر ارشاد و دوستان حوزه هنری تاکید کردیم ظرفیت های شهرستان مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: بخشی از اعتبارات به سمت غیر متمرکز و شهرستانی بودن بردیم و امیدواریم از سال آتی رشد قابل توجه فعالیتهای مختلف در شهرها را شاهد باشیم./

انتهای پیام