شناسه خبر: ۴۶۹۷
بازدید: ۴۶۰
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

قرآنیان؛ امدادگران معنوی/ تنها حافظ نباشید

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و رئیس فراکسیون قرآن و عترت در حاشیه برگزاری آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم که صبح امروز، ۲۸ بهمن‌ماه، همزمان با سراسر کشور، در سالن پایانه معراج مشهد برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین، بیان کرد: در شرایطی که دشمنان ما با تمام ظرفیت در حال جنگ و تهاجم فرهنگی هستند و در مقابل ما ایستاده‌اند، راهی به جز پناه بردن به قرآن و اهل‌بیت(ع) نداریم.

وی با اشاره به حضور سه هزار متسابق در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم مشهد، ابراز کرد: در شهری که سه میلیون جمعیت دارد، سه هزار نفر تعداد زیادی است، اما باید تلاش شود که این جمعیت افزایش یابد و این حضور باید آنقدر فراگیر شود که به‌‌زودی، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، به جمعیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم دست پیدا کنیم.

در مقابل هجمه‌های دشمن، واکسینه شویم

حجت‌الاسلام پژمانفر، با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وقتی از جنگ دشمن یاد می‌کنیم، قطعا منظور ما تنها توان نظامی نیست، بلکه منظور سرمایه‌گذاری آنها در تهاجم فرهنگی، اعتقادی و باورهاست، مطرح کرد: راه نجات ما این است که بتوانیم در مقابل این هجمه و ضربه‌های زیادی که در جامعه ما به عناوین و شکل‌های مختلف وجود دارد، خود، خانواده و جامعه را واکسینه کنیم.

وی ادامه داد: باید در مقابل این هجمه‌های فرهنگی، زیرساخت‌های مقاوم‌سازی فرهنگی را در جامعه بالا ببریم و این امر، یکی از مقدمه‌های اساسی در این مسیر است؛ زیرا ارتباط با قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌تواند ما را در مقابل همه این خطرات حفظ کند.

قرآنیان؛ امدادگران معنوی هستند/ قرآن را برای امدادگری حفظ کنید

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، اظهار کرد: سعی ما این است تا بتوانیم طرح تربیت حافظان قرآن کریم را در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن با توجه به تقسیم‌بندی در دستگاه‌های مختلف و با برنامه‌ریزی، محقق کنیم و این افراد، همچون امدادگران، از جامعه محافظت کنند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با تأکید بر این مطلب که هر یک از شما، یک امدادگر معنوی هستید، بیان کرد: امروز باید نقش خود را بدین شکل ایفا کنیم که نه تنها برای برکات شخصی، بلکه با هدف امدادگری، به حفظ قرآن و آیات الهی بپردازیم.

وی ادامه داد: مانند امدادگران زمان جنگ که از خود و دیگران مراقبت می‌کردند، شما نیز باید هر کدام‌ با بهره‌گیری از قرآن، به جامعه کمک کنید و این باری است که شما بر دوش گرفته‌اید و قطعا ماجور هستید.

در بمباران ضدفرهنگی، قرآنیان منجی جامعه هستند

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز با عنوان این مطلب که امروز جامعه در حال بمباران است، ابراز کرد: گاهی، وقتی بمباران صورت می‌گیرد، ما آن را می‌بینیم و با دیدن خون و ویرانی‌ها و …، نگران شده و برای رفع و مقابله با آن بسیج می‌شویم اما امروز تهاجم‌های دشمن، تلفات زیادی را به دنبال دارد و برخی از اطرافیان ما در محیط زندگی و تحصیل و …، آسیب دیده و افکار و ذهن‌شان متوجه لطمه عمیقی شده است که شما باید با قرآن و اهل‌بیت(ع)، آنها را مداوا کنید.

حجت‌الاسلام پژمانفر در پایان با تشکر از شرکت‌کنندگان در این طرح، آنها را سربازان و افسران معنوی خطاب کرد و گفت: شما برای نجات خود و جامعه، به مهم‌ترین ابزار دفاعی که قرآن و اهل بیت(ع) است، متسمک شدید و باید دیگران را هم به این امر تشویق کنید./

انتهای پیام