شناسه خبر: ۴۶۷۶
بازدید: ۴۳۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

پژمانفر: حوزه های علمیه باید به دنبال گفتمان سازی و تبیین دستاوردهای انقلاب باشند

در ادامه حضور حجت الاسلام پژمانفر در بجنورد به دعوت جمعی از حوزویان و دانشگاهیان این شهر، ایشان با حضور در حوزه علمیه برادران امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداختند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این سخنرانی عنوان کرد با توجه به تفاوت شرایط فعلی جامعه و حجمه های فرهنگی غرب، افق نگاه حوزه های علمیه امروز نیز باید متناسب با این شرایط به گونه ای تغییر کند که بتوانیم با ایجاد گفتمان تأثیرگزار باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه با اشاره به دهه مبارک فجر که نشانگر سالها تلاش و استقامت است، افزود: ما هرکجا سختی کشیدیم و استقامت کردیم، کار جلو رفت و پس از انقلاب نیز کار جنگ را در میدان جنگ حل کردیم، نه پای میز مذاکره.

حجت الاسلام پژمانفر همچنین با توجه به تلاش غرب برای انحراف نسل جوان از انقلاب و آرمان های آن گفت: وظیفه ما این است دست آوردهای انقلاب را به مردم تبیین کنیم و شرایطی که کشور در دوره پهلوی داشت را روشن کنیم تا برای نسل سوم انقلاب که جنگ و انقلاب را درک نکرده اند، پاسخ این سوال روشن شود که پدران ما کار خوبی کردند که انقلاب کردند؟

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد ما هرجا بر اهداف و آرمان های والای خود پافشاری کردیم، به پیروزی رسیدیم و درست در همان جایی که از آرمان های خود عقب نشستیم، ضربه خوردیم.

ایشان افزود فشارهای جهانی که امروزه بر ما وارد می شود به خاطر همین گفتمان انقلاب است، نه به دلیل انرژی هسته، حقوق بشر و … . هر فشاری که می شد و توانستند، بر ما اعمال کردند. اما همین گفتمان انقلاب به ما کمک کرد تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

ایشان در انتها تأکید کرد باید تلاش کنیم دستاوردهای خودمان را مطرح و تبیین کنیم تا در برابر حجمه ها بیمه شود./

انتهای پیام